Inbraak Bike Sportive
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Post by Mountain JOhler »
Ik leg mijn fiets vast in mijn garage met mijn nieuw slot waarin een bewegingsdetector zit verwerkt.
De minste beweging en dat ding produceert 100 decibel.
Ook wanneer de kabel wordt overgeknipt gebeurd hetzelfde.
Als er ook maar iemand met mijn fiets wil gaan lopen zullen ze verdorie serieus verschieten en heel de omgeving zal het gehoord hebben.
Als er ook maar iemand met mijn fiets wil gaan lopen zullen ze verdorie serieus verschieten en heel de omgeving zal het gehoord hebben.
wat kost zo een slot en waar koop je het ? lijkt me idd niet leuk voor de boefjesMountain JOhler wrote:Ik leg mijn fiets vast in mijn garage met mijn nieuw slot waarin een bewegingsdetector zit verwerkt.
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
De kabelsloten met alarm Lockman zijn in de omgeving te vinden bij de volgende winkels:
• Brico - 3390 Sint-Joris Winge - Gouden Kruispunt 104
• Brico – 3290 Diest – Leuvensesteenweg 110
• Brico – 3090 Overijse – Brusselsesteenweg 405
Dit was het antwoord wat ik van Lockman gekregen had na bevraging waar ik het slot kon kopen.
Ik veronderstel dus dat je dit bij elke Brico winkel wel zal terugvinden.

Dit is het slot wat ik gebruik, ik heb de kleinere en lichtere versie omdat het makkelijk mee te nemen is om te gebruiken tijdens TT'en.
http://www.intsal.be/nl/index_lockman.html
Je hebt het slot in verschillende uitvoeringen: kabeldikte en lengte variëren.
Kostprijs weet ik niet omdat ik het mijne als kerstcadeau gekregen heb.
• Brico - 3390 Sint-Joris Winge - Gouden Kruispunt 104
• Brico – 3290 Diest – Leuvensesteenweg 110
• Brico – 3090 Overijse – Brusselsesteenweg 405
Dit was het antwoord wat ik van Lockman gekregen had na bevraging waar ik het slot kon kopen.
Ik veronderstel dus dat je dit bij elke Brico winkel wel zal terugvinden.

Dit is het slot wat ik gebruik, ik heb de kleinere en lichtere versie omdat het makkelijk mee te nemen is om te gebruiken tijdens TT'en.
http://www.intsal.be/nl/index_lockman.html
Je hebt het slot in verschillende uitvoeringen: kabeldikte en lengte variëren.
Kostprijs weet ik niet omdat ik het mijne als kerstcadeau gekregen heb.
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Via onderstaande link kan je de verschillende modellen en prijzen vergelijken.
http://batterijenland.nl/alarmsloten/artlijst!939!!!!NL
http://batterijenland.nl/alarmsloten/artlijst!939!!!!NL
Ik ben geen expert maar levert u alarm ook lawaai onder water? Of als er isolatieschuim op gespoten wordt?
100dB in open lucht is luid maar niet genoeg om onder water iets te produceren ==> een emmer water en een kniptang is voldoende. want echt stevig ziet dat slot er niet uit voor de rest.
Ik denk wel dat het volstaat om op een TT of als ge ergens onderweg stopt u fiets vast te zetten maar in een garage is het 'iets' extra wat dieven echter weinig oponthoud geeft. Meestal gaat een dief ook eerst controleren, en weet hij op voorhand welke beveiliging er te vinden is.
100dB in open lucht is luid maar niet genoeg om onder water iets te produceren ==> een emmer water en een kniptang is voldoende. want echt stevig ziet dat slot er niet uit voor de rest.
Ik denk wel dat het volstaat om op een TT of als ge ergens onderweg stopt u fiets vast te zetten maar in een garage is het 'iets' extra wat dieven echter weinig oponthoud geeft. Meestal gaat een dief ook eerst controleren, en weet hij op voorhand welke beveiliging er te vinden is.
http://www.bikeforums.net/archive/index ... 02984.html
volgens sommigen kan je het geluid al voldoende dempen met een handdoek of door de openingen met je hand af te sluiten.
Dan voel ik me toch veiliger met een net iets steviger slot.
volgens sommigen kan je het geluid al voldoende dempen met een handdoek of door de openingen met je hand af te sluiten.
Dan voel ik me toch veiliger met een net iets steviger slot.
T is geen fiets maar het gaat over hetzelfde soort kl**tzakken.
Deze morgen bij auto aangekomen en achterbumper blijkt in gort door iemand die nog moet leren parkeren. Geen idee wie het was natuurlijk...
en da's de derde keer (twee eerste keren waren grote krassen op de zijdeur en achterkoffer).
Ne mens mag niks van waarde meer hebben want het wordt gepikt of vernield, waar gaan we naartoe???
Deze morgen bij auto aangekomen en achterbumper blijkt in gort door iemand die nog moet leren parkeren. Geen idee wie het was natuurlijk...
Ne mens mag niks van waarde meer hebben want het wordt gepikt of vernield, waar gaan we naartoe???