Vanmorgen om 05hr30 vertrokken vanuit Roeselare naar Koksijde (50 km), met de crossfiets en ik moet zeggen op de fietspaden (waar nog niemand gereden had) was het het best fietsen.
Alleen was er een nogal straffe noordenwind vanaf Diksmuide.
Ben eens benieuwd hoe het vanavond zal zijn (ijswater??).
Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Tot nu toe altijd door de sneeuw gereden naar het werk, maar vanmorgen fiets toch maar laten staan.
Ik ben de winter echt beu: zowel mijn koersfiets als mijn MTB beginnen om de haverklap ergens te piepen van dagelijks door de pekel te moeten rijden.
Ik kuis alles zo goed als mogelijk (woon op appartement, dus gewoon afspuiten gaat niet), maar als er zout in je body of in de lagers van de derailleurwieltjes raakt hou je dat toch niet tegen met gewoon af te spuiten.
Sneeuw is superleuk met de MTB, maar van de 12km enkel gaat er 8 km langs een grote baan waar je in het vuile, zoute smeltwater dat van de rijbaan komt moet rijden.
Ik wil lente!
Ik ben de winter echt beu: zowel mijn koersfiets als mijn MTB beginnen om de haverklap ergens te piepen van dagelijks door de pekel te moeten rijden.
Ik kuis alles zo goed als mogelijk (woon op appartement, dus gewoon afspuiten gaat niet), maar als er zout in je body of in de lagers van de derailleurwieltjes raakt hou je dat toch niet tegen met gewoon af te spuiten.
Sneeuw is superleuk met de MTB, maar van de 12km enkel gaat er 8 km langs een grote baan waar je in het vuile, zoute smeltwater dat van de rijbaan komt moet rijden.
Ik wil lente!
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
de auto's, serieus zien sukkelen vandaagfranco wrote:deze morgen was het een droom om per fiets te rijden. Jammer dat ik nu juist beachbanden heb steken.
Op veel plaatsen door verse sneeuw, ik heb er ongeveer 5 minuten langer op gereden als anders.Als ik zie wanneer mijn collega's zijn toe gekomen, super.
deze nacht geven ze weer massaal sneeuw
Streets
Ben sinds deze week ook begonnen met al fietsend naar het werk te rijden en bevalt tot nu uittstekend. Zeker als ik op het fietspad naast de Antwerpse ring rijd en ze daar en masse tegen 5 km/u zie aanschuiven.
Mijn enigste vrees is wel als de sneeuw begint aan te vriezen dat het wel eens gevaarlijk zou kunnen worden, maar dat zien we morgen dan wel weer.
Mijn enigste vrees is wel als de sneeuw begint aan te vriezen dat het wel eens gevaarlijk zou kunnen worden, maar dat zien we morgen dan wel weer.
- rubber-12
- Mountainbiker
Vandaag met de bike naar het werk, omdat ik gisteren en vanmorgen verschrikkelijk in de file stond.
Dus vanmorgen teruggedraaid en de bike genomen.
Intussen had ik al geleerd dan ten noorden van Antwerpen (waar ik dus woon) de bussen niet uitreden. Vanmorgen was het eigenlijk best te doen, maar in de terugrit was het minder leuk, veel stukken bevroren.
Maar één keer bijna tegen de grond (tegen 3 km/u
). Maar het was goed voor één keer. Vanaf morgen terug met de voiture met zo'n weer.
Dus vanmorgen teruggedraaid en de bike genomen.
Intussen had ik al geleerd dan ten noorden van Antwerpen (waar ik dus woon) de bussen niet uitreden. Vanmorgen was het eigenlijk best te doen, maar in de terugrit was het minder leuk, veel stukken bevroren.
Maar één keer bijna tegen de grond (tegen 3 km/u
- mtbschepper
- Mountainbiker
Ondertussen zijn alle fietspaden in omgeving Merksem Deurne, Berchem Mortsel veranderd in regelrehte ijsbanen dus vandaag toch maar terug de auto gepakt.
Ik vrees ook een beetje dat al da strooizout mijn veloke geen goe gaat doen want op mijn appertement kan ik die niet zo goed kuisen wil ik WO III met mijn vriendin vermijden
Ik vrees ook een beetje dat al da strooizout mijn veloke geen goe gaat doen want op mijn appertement kan ik die niet zo goed kuisen wil ik WO III met mijn vriendin vermijden
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
In onze strek liggen de fietspaden er schitterend goed bij.Jonas1984 wrote:Ondertussen zijn alle fietspaden in omgeving Merksem Deurne, Berchem Mortsel veranderd in regelrehte ijsbanen dus vandaag toch maar terug de auto gepakt.
regio Opwijk, merchtem, Brussel zijn okay
Enkel wolvertem is een probleem.
Vandaag was het echt frisjes, dat belooft voor deze avond
Streets