Bij Specialites TA hebben de middenbladen betere schakelhulpen dan de buitenbladen.Zotte Marre wrote:Buitenblad heeft dat ook!, een binnenblad (granny) heeft dat niet, maar dat is dan een andere BCD. Of ben ik mis?Swannie wrote: De reden dat je beter voor een middenblad gaat, is omdat dit
schakelhulpjes heeft, een buitenblad niet
-> 2 bladen vooraan
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- Ruben S.
- Mountainbiker
- Dieter ex Mx-er
- Mountainbiker
Post by Dieter ex Mx-er »
welk crankstel zou het beste zijn prijs/gewicht/kwaliteit voor het gebruik van 2 kettingbladen?
- Dieter ex Mx-er
- Mountainbiker
Zou die xt fc-m 761 met 26-36-48t intressant zijn en gewoon die 48t er af laten, of is dat nog het oude en dus ook zwaarder model?Ruben S. wrote:Prijs/kwaliteit/gewicht, je zal altijd uitkomen op XT denk ik.Dieter ex Mx-er wrote:welk crankstel zou het beste zijn prijs/gewicht/kwaliteit voor het gebruik van 2 kettingbladen?
Met een setje Specialités TA erop, bangelijk!
- Ruben S.
- Mountainbiker
Dat is idd nog het oud model, het nieuwe model is dus inderdaad nog in een paar detailkes verbeterd, maar ik denk niet dat je met een 36 veel plezier gaat beleven als het een beetje sneller gaat...(+35 km/u ongeveer denk ik)Dieter ex Mx-er wrote:Zou die xt fc-m 761 met 26-36-48t intressant zijn en gewoon die 48t er af laten, of is dat nog het oude en dus ook zwaarder model?Ruben S. wrote:Prijs/kwaliteit/gewicht, je zal altijd uitkomen op XT denk ik.Dieter ex Mx-er wrote:welk crankstel zou het beste zijn prijs/gewicht/kwaliteit voor het gebruik van 2 kettingbladen?
Met een setje Specialités TA erop, bangelijk!
- Dieter ex Mx-er
- Mountainbiker
misschien ergens een 2dehands xtr crankstel zoeken en dat met Blackspire super pro 26t ipv 22t en 38t ipv 32t
- Scale
- Kerstman
Ik zou dan graag een 30 monteren op de plaats van het binnenblad en een 44 op de plaats van het middenblad en dit op een XT crank. Zou dit lukken denk je?Ruben S. wrote:Nee, je kan nog zeker 27,28,29 en 30 krijgen bij Spécialités TA.Scale wrote:Is 26T het grootste tandwiel die verkrijgbaar is in 64 steek ?
Maar wat is het verschil tss: CNC VTT (gamme cross) en Standard VTT (gamme chinook) ?? Of is dit enkel het gewicht? Dit staat op de site van TA.
- Ruben S.
- Mountainbiker
Je moet Chinook nemen, CNC bestaat alleen uit 44/32/22 combinatie. Chinook kun je zowat in elke vertanding nemen.Scale wrote:Ik zou dan graag een 30 monteren op de plaats van het binnenblad en een 44 op de plaats van het middenblad en dit op een XT crank. Zou dit lukken denk je?Ruben S. wrote:Nee, je kan nog zeker 27,28,29 en 30 krijgen bij Spécialités TA.Scale wrote:Is 26T het grootste tandwiel die verkrijgbaar is in 64 steek ?
Maar wat is het verschil tss: CNC VTT (gamme cross) en Standard VTT (gamme chinook) ?? Of is dit enkel het gewicht? Dit staat op de site van TA.