LOL, snap eigenlijk al die heisa niet rond die weersvoorspelling die fout zat.Skippyboy wrote:Tja, wie gelooft het kmi nog?!
Zo 14/02/2010 Heverlee
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
BelgianTriple
- Mountainbiker
Post by BelgianTriple »
- phille
- Mountainbiker
denk dak ene ken die ni ver van zijn huis werktBelgianTriple wrote:LOL, snap eigenlijk al die heisa niet rond die weersvoorspelling die fout zat.
Anyway : dat 2de laagje er nu op doet mezelf toch wat twijfelen.
Zoals eerder gezegd, er is er eentje die vandaag een stukje van het parcours gaat doen, ikzelf ga morgen eens kijken op de cruciale plaatsen
-
BelgianTriple
- Mountainbiker
Post by BelgianTriple »
Wel, ik moet een groot deel van de Brusselse ring rond. Vanuit Kortenberg naar Merchtem.
- phille
- Mountainbiker
OK een eerste status, opgenomen vandaag donderdag ergens in de namiddag :
De testbiker had in't algemeen geen enkel probleem, slechts 1 maal is het voorwiel effekes geschoven maar hij is nergens gevallen, neem het van mij aan tis gene Kenny Belay, maar ook gene brokkenmaker.
Algemeen kan je wel stellen dat bij dergelijke omstandigheden het verstandiger is met de nodige voorzichtigheid te dalen.
in den bos ligt het nog steeds vrij maagdelijk, hier de eerste dreef die iedereen moet doen

1 van de gevaarlijkere plaatsen om bij natte omstandigheden af te dalen is aan de KarolingersPoort, dat zijn kasseien, de testbiker heeft deze ongestoord kunnen nemen

twas soms wa lastig om het pad te vinden (lus van de 55 te Bossut) maar de sneeuw hoopt daar steeds bijeen, we zitten daar in het open veld nml

on-road klims zijn vrijwel allemaal goed te doen, de sneeuw is er weggesmolten door plaatselijk met zout te strooien (door de bewoners)

dit is de laatste rechte lijn naar aankomst, mogelijk dat tegen zaterdag het daar wel wat ijzel zal zijn vanwege het autoverkeer, we kunnen dat pas met zekerheid zeggen op zaterdag.
Eenmaal de parking bereikt sla dan links op voor de afspuitstand en afterbreak

we vermoeden dat de afspuitstand weinig werk zal hebben, maar hij zal er staan !

ikzelf ga morgen nog eens kijken op de belangrijke en gevaarlijker punten en zal eveneens wat fotos nemen.
Zaterdag uiteraard de beste info omdat we dan op elke hoek stoppen om een pijlke op een paalke te slaan
De testbiker had in't algemeen geen enkel probleem, slechts 1 maal is het voorwiel effekes geschoven maar hij is nergens gevallen, neem het van mij aan tis gene Kenny Belay, maar ook gene brokkenmaker.
Algemeen kan je wel stellen dat bij dergelijke omstandigheden het verstandiger is met de nodige voorzichtigheid te dalen.
in den bos ligt het nog steeds vrij maagdelijk, hier de eerste dreef die iedereen moet doen

1 van de gevaarlijkere plaatsen om bij natte omstandigheden af te dalen is aan de KarolingersPoort, dat zijn kasseien, de testbiker heeft deze ongestoord kunnen nemen

twas soms wa lastig om het pad te vinden (lus van de 55 te Bossut) maar de sneeuw hoopt daar steeds bijeen, we zitten daar in het open veld nml

on-road klims zijn vrijwel allemaal goed te doen, de sneeuw is er weggesmolten door plaatselijk met zout te strooien (door de bewoners)

dit is de laatste rechte lijn naar aankomst, mogelijk dat tegen zaterdag het daar wel wat ijzel zal zijn vanwege het autoverkeer, we kunnen dat pas met zekerheid zeggen op zaterdag.
Eenmaal de parking bereikt sla dan links op voor de afspuitstand en afterbreak

we vermoeden dat de afspuitstand weinig werk zal hebben, maar hij zal er staan !

ikzelf ga morgen nog eens kijken op de belangrijke en gevaarlijker punten en zal eveneens wat fotos nemen.
Zaterdag uiteraard de beste info omdat we dan op elke hoek stoppen om een pijlke op een paalke te slaan
Last edited by phille on Thu 11 Feb 2010 20:38, edited 1 time in total.
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
denk erover om de korste afstand te nemen ... kwestie van toch iets te doen (ipv de gym), want op sneeuw ga ik (nóg meer) voor geene meter vooruit
hoe zitta met het parcours, want ik ken de regio ni zo goe ; is er veel baan bij, of ook allemaal off-road ?
hopelijk gaat het beter mé schijfremmen, want de vorige keer mé de Scott (blokskes) remde hij nimeer na een half uurke ...
en die afspuitstand zal zeker genuttigd worden, want kwil zeker geen zoutresten aan mijne nieuwen bike hebbe !
hoe zitta met het parcours, want ik ken de regio ni zo goe ; is er veel baan bij, of ook allemaal off-road ?
hopelijk gaat het beter mé schijfremmen, want de vorige keer mé de Scott (blokskes) remde hij nimeer na een half uurke ...
en die afspuitstand zal zeker genuttigd worden, want kwil zeker geen zoutresten aan mijne nieuwen bike hebbe !
- phille
- Mountainbiker
en daarstraks ging je nog in je nest blijven liggenzij met de fiets wrote:denk erover om de korste afstand te nemen ... kwestie van toch iets te doen (ipv de gym), want op sneeuw ga ik (nóg meer) voor geene meter vooruit![]()
niveel onroad !die met de fiets wrote:hoe zitta met het parcours, want ik ken de regio ni zo goe ; is er veel baan bij, of ook allemaal off-road ?
Er zal weinig zout op uwe fiets liggen
disken zijn eigenlijk altijd beter dan velgremmen ... maar das een andere discussie !