Goede beginnersfiets ??

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
medion
Mountainbiker

Goede beginnersfiets ??

Post by medion »

Hoi,

Ik ben opzoek naar een fiets om 1 a 2 maal per week een beetje int bos te gaan crossen recreatief, nu heb ik geen groot budget (had gedacht aan max 550 € ) .
Het liefst zou ik een nieuwe fiets kopen omdat ik geen verstand van fietsen heb en de gebreken niet zou kunnen herkennen aan een 2dehands. Ik weet dat je voor zo weinig geld geen goede kan vinden waarschijnlijk maar ik had 1 van deze 2 fietsen op het oog :

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2965

en

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2971

Zou 1 van deze 2 goed zijn om te beginnen ? Weten jullie misschien ook de voor-en nadelen van deze fietsen ?
Van uiterlijk en prijs vind ik de Giant de beste, maar de Trek is volgens mij wel beter van onderdelen , ofniet ?
mieltje
Mountainbiker

Post by mieltje »

Moest het passen in uw budget zou ik idd voor de trek gaan, deze is beter afgemonteerd dan de giant, en dit verschil zal je toch wel voelen (vooral in de voorvork, want die suntour op die giant is niks waard )
Toch is die giant niet slecht voor zen prijs.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Zeker de Trek, no doubt...
mx#41
Mountainbiker

Post by mx#41 »

TREK! Ongeacht de afmontage is het de schoonste :bounce:
locust
Mountainbiker

Post by locust »

De trek is duurder maar ga je ook meer plezier aan beleven. Ik vind echter die Giant voor zijn prijs nog verrassend goed afgewerkt.
De trek is echter een uitstekende beginnersfiets en de prijs bij salden is erg mooi.

Niet twijfelen: kopen en zo snel mogelijk gaan rijden.
Perez
Mountainbiker

Post by Perez »

Trek, no doubt.
SkippyFIETST
Mountainbiker

Post by SkippyFIETST »

ik heb de 2 fietsen gezien bij Math en ben voor de Trek gegaan in Oktober 2009. Prima bike! Vond hem al van in het begin beter afgemonteerd. Behalve wat kogellagertjes heb ik nog geen problemen gehad. Maar dat was dan ook mijn eigen fout. Te hevig spuiten met de hogedruk reiniger na de tochten was de oorzaak; vet weg, zand in de plaats
Post Reply