MTB dealer met kennis van zaken rond Gent of Oudenaarde

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Kubus
Mountainbiker

Post by Kubus »

Fietsen Jowan in Kluisbergen (aan de voet van de Kluisberg).

www.jowan.be

Ben er zelf nog niet geweest maar heb al veel goeie commentaar gehoord.

Kubus
Jos met zijn bike
Mountainbiker

Post by Jos met zijn bike »

Inderdaad, Moving Store Gent zijn echt klantvriendelijk en spreken met kennis van zaken.
Plum Gent = ook zeer ok
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

Zotte Marre wrote:
RigolleM wrote: Een beetje respect aub, voor één van de oudste fietsenwinkels in België! Het klopt dat je daar niet 'meer' moet aankloppen met een uit de kluiten gewassen MTB of racer, maar ze zullen altijd bereid zijn om je te helpen.

Als je daar binnenstapt keer je onmiddellijk 20 jaar terug in de tijd, telkens als ik langs de vitrine loop, haal ik mijn eerste MTB herinneringen op ;-)
Allemaal goed en wel, ik heb mijn daar ook al een bike gekocht (die te groot was ...). Maar ze hebben het niet door dat ze 20 jaar achter zitten, denk ik. Dan kan je die winkel toch niet aanraden voor iemand die duidelijke en huidige informatie en onderhoud (van MTB's) vraagt, hé.
Dan je nog beter af bij Jowan (aan Sint-Pieters-Station). :wink:
Jij bedoelt Joma
http://www.jomasport.be
Jowan zit in Kluisbergen
Wilde!Bosnimf
Mountainbiker

Post by Wilde!Bosnimf »

Oh mooi, door het berichtje van Rigolle begon ik ook te mijmeren.
Toen ik voor mijn plechtige communie zoals velen destijds mijn eerste nieuwe grote fiets kreeg. Inderdaad, van DE fietsenwinkel van héél België. Plume - Vainqueur in Gent. Een dure sportfiets die ik toen heel licht vond. Maar waarvan het stalen kader zoveel weegt als nu een hele fiets.
Een schitterend winkel destijds, het lange oplopende looppad slingerend langs de reusachtige vitrine. Net een paleis. Je zag er fietsen staan waarvan je niet wist dat ze bestonden. Maar dan inderdaad die prijzen... Van die Cannondale Super V's komt nog steeds het kwijl uit mijn mond. Men heeft er nog heel lang kunnen teren op de naam en faam die hun wielerploeg had in de jaren 50. Maar nu 60 jaar later is daar helaas niet veel meer van over gebleven. Ik passeerde er vorige week nog en zag een stoffig pand dat in de verste verte niet meer leek op de grandeur van 25 jaar geleden. Toen ik er 10 jaar geleden door een warrige bediende een stel winterhandschoenen meekreeg die meer geschikt leken voor windsurfers (neopreen) was de liefde over. In zo'n reusachtige fietsenwinkel hadden ze geen andere, stel je voor. En ik had koude handen... Het was de laatste keer dat ik er kwam. En ik was niet de enige die het liet afweten als je nu de zaak ziet.
Aanrader is een speciaalzaak zoals Movingstore Gent, professioneel advies, ruim assortiment.
MT_Biker
Mountainbiker

Post by MT_Biker »

Voor mij Jowan uit kluisbergen ... SUPER service !!!
Post Reply