Beste forummers,
als kandidaat MTBer ben ik op zoek naar dealers die kennis van zaken hebben in het MTB-wereldje, liefst omgeving Gent of Oudenaarde. Ik ben een absolute leek en heb hier reeds één en ander gelezen, maar voor de aankoop van mijn eerste MTB zou ik dit graag doen bij iemand waarvan anderen mij kunnen zeggen dat de kennis en ervaring er is en dat ik er later terecht kan voor herstelling, onderhoud, enz.
Alvast bedankt...
MTB dealer met kennis van zaken rond Gent of Oudenaarde
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Hey Tom,
Ik heb mijn MTB gekocht bij Fietsen Godefroot in Deurle en ben heel tevreden van de uitleg die ze me daar hebben gegeven. Aangezien ik ook een beginnende MTB'er ben, heb ik nog geen onderhoudsbeurten achter de rug maar heb al veel positieve commentaren gehoord.
Tip: Indien je opgemeten wordt en je hebt de keuze tussen twee kadermaten, neem dan de kleinste maat.
Bezoek zeker ook andere zaken en stel voldoende vragen (prijs, korting, waarom die MTB, afmontage, kadermaat, aanbevelingen,...) zodat jij je goed voelt bij je keuze waar je hem uiteindelijk wil kopen.
Ik heb mijn MTB gekocht bij Fietsen Godefroot in Deurle en ben heel tevreden van de uitleg die ze me daar hebben gegeven. Aangezien ik ook een beginnende MTB'er ben, heb ik nog geen onderhoudsbeurten achter de rug maar heb al veel positieve commentaren gehoord.
Tip: Indien je opgemeten wordt en je hebt de keuze tussen twee kadermaten, neem dan de kleinste maat.
Bezoek zeker ook andere zaken en stel voldoende vragen (prijs, korting, waarom die MTB, afmontage, kadermaat, aanbevelingen,...) zodat jij je goed voelt bij je keuze waar je hem uiteindelijk wil kopen.
- native instinct
- Mountainbiker
Post by native instinct »
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Dit zal fietsen Plum zijn waarschijnlijk. Ik ben er zelf wel nooit geweest.Jansen wrote:Int midden van centrum Gent zit ook een goede fietszaak.
Kan me alleen de naam niet meer herinnerenmaar ben daar destijds zeer goed geholpen met een probleem met de demper van mijn oude Trek en volgens mij hadden ze daar best wat kennis in huis.
Ploeg? Zoiets was het....
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Dit is sowieso een heel goede tip.Myst wrote:
Op MTB gebied is movingstore in de Antwerpsesteenweg in Sint-Amandsberg ook wel heel goed. Ik ben er tevreden van de service.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Overslaan die handel, tenzij je een oud kraam van een studentfiets wil, waar ge alleen het linkervijsje van uw spatbord moet vervangen. Ze zijn zogezegd Trek dealer (en daar stopt het ook voor MTB's) en ze hebben zelfs geen Avid remblokken op stockBikingBrecht wrote:Dit zal fietsen Plum zijn waarschijnlijk. Ik ben er zelf wel nooit geweest.Jansen wrote:Int midden van centrum Gent zit ook een goede fietszaak.
Kan me alleen de naam niet meer herinnerenmaar ben daar destijds zeer goed geholpen met een probleem met de demper van mijn oude Trek en volgens mij hadden ze daar best wat kennis in huis.
Ploeg? Zoiets was het....
Fietszaak naar mijn hartZotte Marre wrote:ze hebben zelfs geen Avid remblokken op stock![]()
Een beetje respect aub, voor één van de oudste fietsenwinkels in België! Het klopt dat je daar niet 'meer' moet aankloppen met een uit de kluiten gewassen MTB of racer, maar ze zullen altijd bereid zijn om je te helpen.
Als je daar binnenstapt keer je onmiddellijk 20 jaar terug in de tijd, telkens als ik langs de vitrine loop, haal ik mijn eerste MTB herinneringen op
Ik heb daar in 1992 mijn eerste MTB gekocht een Cannondale M500 en staan geilen op die Super V's, die toen meer dan € 120 000 BEF kosten.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Allemaal goed en wel, ik heb mijn daar ook al een bike gekocht (die te groot was ...). Maar ze hebben het niet door dat ze 20 jaar achter zitten, denk ik. Dan kan je die winkel toch niet aanraden voor iemand die duidelijke en huidige informatie en onderhoud (van MTB's) vraagt, hé.RigolleM wrote: Een beetje respect aub, voor één van de oudste fietsenwinkels in België! Het klopt dat je daar niet 'meer' moet aankloppen met een uit de kluiten gewassen MTB of racer, maar ze zullen altijd bereid zijn om je te helpen.
Als je daar binnenstapt keer je onmiddellijk 20 jaar terug in de tijd, telkens als ik langs de vitrine loop, haal ik mijn eerste MTB herinneringen op
Dan je nog beter af bij Jowan (aan Sint-Pieters-Station).