Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

Vanmorgen om 05hr30 vertrokken vanuit Roeselare naar Koksijde (50 km), met de crossfiets en ik moet zeggen op de fietspaden (waar nog niemand gereden had) was het het best fietsen.
Alleen was er een nogal straffe noordenwind vanaf Diksmuide.
Ben eens benieuwd hoe het vanavond zal zijn (ijswater??).
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Tot nu toe altijd door de sneeuw gereden naar het werk, maar vanmorgen fiets toch maar laten staan.
Ik ben de winter echt beu: zowel mijn koersfiets als mijn MTB beginnen om de haverklap ergens te piepen van dagelijks door de pekel te moeten rijden.
Ik kuis alles zo goed als mogelijk (woon op appartement, dus gewoon afspuiten gaat niet), maar als er zout in je body of in de lagers van de derailleurwieltjes raakt hou je dat toch niet tegen met gewoon af te spuiten.
Sneeuw is superleuk met de MTB, maar van de 12km enkel gaat er 8 km langs een grote baan waar je in het vuile, zoute smeltwater dat van de rijbaan komt moet rijden.
Ik wil lente!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

franco wrote:deze morgen was het een droom om per fiets te rijden. Jammer dat ik nu juist beachbanden heb steken.
Op veel plaatsen door verse sneeuw, ik heb er ongeveer 5 minuten langer op gereden als anders.Als ik zie wanneer mijn collega's zijn toe gekomen, super.
de auto's, serieus zien sukkelen vandaag
deze nacht geven ze weer massaal sneeuw #-o

Streets
Hookipa
Mountainbiker

Post by Hookipa »

Vandaag ook de auto's voorbij gereden met de mtb, minpuntje was dat de meeste van mijn collega's (leerkrachten) niet tot op school geraakt zijn. Wil zeggen veel leerlingen opvangen met weinig mensen, wie was er nu de slimste ?????
Jonas1984
Mountainbiker

Post by Jonas1984 »

Ben sinds deze week ook begonnen met al fietsend naar het werk te rijden en bevalt tot nu uittstekend. Zeker als ik op het fietspad naast de Antwerpse ring rijd en ze daar en masse tegen 5 km/u zie aanschuiven.

Mijn enigste vrees is wel als de sneeuw begint aan te vriezen dat het wel eens gevaarlijk zou kunnen worden, maar dat zien we morgen dan wel weer. 8)
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Mojobiker wrote:Mick, als iedereen zou zagen zoals jij, dan stonden er geen bomen meer. Dat zou ook niet goed zijn voor het milieu, enkel voor de verzuring van de maatschappij.
Mojo, reacties zoals deze hebben geen meerwaarde op dit forum.
Hou het een beetje netjes aub...
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Vandaag met de bike naar het werk, omdat ik gisteren en vanmorgen verschrikkelijk in de file stond.

Dus vanmorgen teruggedraaid en de bike genomen.
Intussen had ik al geleerd dan ten noorden van Antwerpen (waar ik dus woon) de bussen niet uitreden. Vanmorgen was het eigenlijk best te doen, maar in de terugrit was het minder leuk, veel stukken bevroren.

Maar één keer bijna tegen de grond (tegen 3 km/u #-o ). Maar het was goed voor één keer. Vanaf morgen terug met de voiture met zo'n weer.
mtbschepper
Mountainbiker

Post by mtbschepper »

Lokeren - Antwerpen 3 uur rijden . was ik maar met da fiets ...
Jonas1984
Mountainbiker

Post by Jonas1984 »

Ondertussen zijn alle fietspaden in omgeving Merksem Deurne, Berchem Mortsel veranderd in regelrehte ijsbanen dus vandaag toch maar terug de auto gepakt.

Ik vrees ook een beetje dat al da strooizout mijn veloke geen goe gaat doen want op mijn appertement kan ik die niet zo goed kuisen wil ik WO III met mijn vriendin vermijden :lol:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Jonas1984 wrote:Ondertussen zijn alle fietspaden in omgeving Merksem Deurne, Berchem Mortsel veranderd in regelrehte ijsbanen dus vandaag toch maar terug de auto gepakt.
In onze strek liggen de fietspaden er schitterend goed bij.
regio Opwijk, merchtem, Brussel zijn okay
Enkel wolvertem is een probleem.

Vandaag was het echt frisjes, dat belooft voor deze avond :(

Streets
Post Reply