alpe d'huez

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
scaler60
Mountainbiker

alpe d'huez

Post by scaler60 »

iemand ervaring met hotel la douce montagne aan de voet van
alpe d'huez? zou namelijk naar daar willen gaan voor een paar dagen 8)
iemand ervaring met het beklimmen van alpe d'huez of Galibier?
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Ik heb ooit alpe d'huez beklommen toen ik 16 was ofzo met n gehuurde fiets. Ben hem heel op t gemak opgereden (ik denk 1u40min ofzo) en dat is gelukt. Kzou zeggen niet te overmoedig zijn bij de beklimming, maar dat wist je wss al :wink:
6700
Mountainbiker

Post by 6700 »

Alpe d'huez is best wel een leuke berg om op te rijden, de eerste 4 kms zijn de zwaarste. Leuk is wel dat elke bocht genummerd is van 21 tot 1 - werkt wel motiverend. Succes !
Koppenbiker
Mountainbiker

Post by Koppenbiker »

Aan de voet van Alpe D'Huez ligt dorpje Le Bourg D'oisans. Ideale uitvalsbasis om de cols (ook L'autaret, Les Deux Alpes, Croix De Fer ...) te beklimmen. Wij hebben paar jaar geleden in Bourg D'oisans op camping Colporteur gelogeerd, was wel gezellig. Zie http://www.camping-colporteur.com/
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

Koppenbiker wrote:Aan de voet van Alpe D'Huez ligt dorpje Le Bourg D'oisans. Ideale uitvalsbasis om de cols (ook L'autaret, Les Deux Alpes, Croix De Fer ...) te beklimmen. Wij hebben paar jaar geleden in Bourg D'oisans op camping Colporteur gelogeerd, was wel gezellig. Zie http://www.camping-colporteur.com/
op die camping hebben wij vorig jaar ook gezeten.
Is echt een prachtige streek om te verblijven, met vele mooie klimmen.
Heb alpe d'huez , les deux alpe, galibier en croix de fer beklommen.
Ginds zijn boekje verkrijgbaar met verschillende wegritten in en ook boekjes met mtb routes. Die waren op de camping verkrijgbaar en echt een aanrader.

in les deux alpe heb ik een uurtje gestaan om te kijken naar de down hillers die naar beneden kwamen.

Alpe d' huez heb ik beklommen en dan nog verder gereden tot de weg stopt aan een meertje (lac noir geloof ik)(is nog een 5km verder vanuit alpe d'huez) hier heb je wel een knap uitzicht.

Deze klim vind ik veel mooier dan de mont ventoux waar ik ook al 3*ben geweest.
Volgend jaar ga ik zeker terug naar alpe d'huez , maar eerst dit jaar de stelvio overwinnen en dan verder naar het garda meer en dan nog een weekje naar rhodos mtb'en
Last edited by jakke-pompier on Mon 15 Feb 2010 23:03, edited 1 time in total.
scaler60
Mountainbiker

Post by scaler60 »

jakke-pompier wrote:
Koppenbiker wrote:Aan de voet van Alpe D'Huez ligt dorpje Le Bourg D'oisans. Ideale uitvalsbasis om de cols (ook L'autaret, Les Deux Alpes, Croix De Fer ...) te beklimmen. Wij hebben paar jaar geleden in Bourg D'oisans op camping Colporteur gelogeerd, was wel gezellig. Zie http://www.camping-colporteur.com/
Heb alpe d'huez , les deux alpe, galibier en croux de la four beklommen.
Ginds zijn boekje verkrijgbaar met verschillende wegritten in en ook boekjes met mtb routes. Die waren op de camping verkrijgbaar en echt een aanrader.

in les deux alpe heb ik een uurtje gestaan om te kijken naar de down hillers die naar beneden kwamen.

Alpe d' huez heb ik beklommen en dan nog verder gereden tot de weg stopt aan een meertje (lac noir geloof ik)(is nog een 5km verder vanuit alpe d'huez) hier heb je wel een knap uitzicht.

Volgend jaar ga ik zeker terug naar alpe d'huez , maar eerst dit jaar de stelvio overwinnen en dan verder naar het garda meer en dan nog een weekje naar rhodos mtb'en
Ja heb de mont ventoux ook al beklommen, denk ook dat je in de Alpen
wel mooiere vergezichten hebt wat is zo de gem. klimtijd op Alpe D'huez?
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

scaler60 wrote:
jakke-pompier wrote:
Heb alpe d'huez , les deux alpe, galibier en croux de la four beklommen.

Ja heb de mont ventoux ook al beklommen, denk ook dat je in de Alpen
wel mooiere vergezichten hebt wat is zo de gem. klimtijd op Alpe D'huez?
men klimtijd weet ik niet meer, heb er niet echt op gelet.
alpe d'huez is veel mooier van omgeving, voor al met de hoge bergtoppen en de sneeuw
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Klimtijd hangt af van hoe je getraind bent natuurlijk. Ik heb 'm twee jaar terug eens in 58' gedaan, voor mij is dat snel. Maar de profs rijden naar boven in minder dan 40', dus...
Riding Butcher
Mountainbiker

Post by Riding Butcher »

vorig jaar nog alpe d'huez beklommen en ben helemaal geen klimmer. Heb hem bedwongen in 1u50 wat voor mij een hele prestatie is. Moet er wel bijzeggen dat ik gestart ben in St Jean de Maurienne en eerst de croix de fer bedwongen heb
Post Reply