alpe d'huez? zou namelijk naar daar willen gaan voor een paar dagen
iemand ervaring met het beklimmen van alpe d'huez of Galibier?
Post by Koppenbiker »
Post by jakke-pompier »
op die camping hebben wij vorig jaar ook gezeten.Koppenbiker wrote:Aan de voet van Alpe D'Huez ligt dorpje Le Bourg D'oisans. Ideale uitvalsbasis om de cols (ook L'autaret, Les Deux Alpes, Croix De Fer ...) te beklimmen. Wij hebben paar jaar geleden in Bourg D'oisans op camping Colporteur gelogeerd, was wel gezellig. Zie http://www.camping-colporteur.com/
Ja heb de mont ventoux ook al beklommen, denk ook dat je in de Alpenjakke-pompier wrote:op die camping hebben wij vorig jaar ook gezeten.Koppenbiker wrote:Aan de voet van Alpe D'Huez ligt dorpje Le Bourg D'oisans. Ideale uitvalsbasis om de cols (ook L'autaret, Les Deux Alpes, Croix De Fer ...) te beklimmen. Wij hebben paar jaar geleden in Bourg D'oisans op camping Colporteur gelogeerd, was wel gezellig. Zie http://www.camping-colporteur.com/
Is echt een prachtige streek om te verblijven, met vele mooie klimmen.
Heb alpe d'huez , les deux alpe, galibier en croux de la four beklommen.
Ginds zijn boekje verkrijgbaar met verschillende wegritten in en ook boekjes met mtb routes. Die waren op de camping verkrijgbaar en echt een aanrader.
in les deux alpe heb ik een uurtje gestaan om te kijken naar de down hillers die naar beneden kwamen.
Alpe d' huez heb ik beklommen en dan nog verder gereden tot de weg stopt aan een meertje (lac noir geloof ik)(is nog een 5km verder vanuit alpe d'huez) hier heb je wel een knap uitzicht.
Deze klim vind ik veel mooier dan de mont ventoux waar ik ook al 3*ben geweest.
Volgend jaar ga ik zeker terug naar alpe d'huez , maar eerst dit jaar de stelvio overwinnen en dan verder naar het garda meer en dan nog een weekje naar rhodos mtb'en
Post by jakke-pompier »
men klimtijd weet ik niet meer, heb er niet echt op gelet.scaler60 wrote:Ja heb de mont ventoux ook al beklommen, denk ook dat je in de Alpenjakke-pompier wrote:op die camping hebben wij vorig jaar ook gezeten.Koppenbiker wrote:Aan de voet van Alpe D'Huez ligt dorpje Le Bourg D'oisans. Ideale uitvalsbasis om de cols (ook L'autaret, Les Deux Alpes, Croix De Fer ...) te beklimmen. Wij hebben paar jaar geleden in Bourg D'oisans op camping Colporteur gelogeerd, was wel gezellig. Zie http://www.camping-colporteur.com/
Is echt een prachtige streek om te verblijven, met vele mooie klimmen.
Heb alpe d'huez , les deux alpe, galibier en croux de la four beklommen.
Ginds zijn boekje verkrijgbaar met verschillende wegritten in en ook boekjes met mtb routes. Die waren op de camping verkrijgbaar en echt een aanrader.
in les deux alpe heb ik een uurtje gestaan om te kijken naar de down hillers die naar beneden kwamen.
Alpe d' huez heb ik beklommen en dan nog verder gereden tot de weg stopt aan een meertje (lac noir geloof ik)(is nog een 5km verder vanuit alpe d'huez) hier heb je wel een knap uitzicht.
Deze klim vind ik veel mooier dan de mont ventoux waar ik ook al 3*ben geweest.
Volgend jaar ga ik zeker terug naar alpe d'huez , maar eerst dit jaar de stelvio overwinnen en dan verder naar het garda meer en dan nog een weekje naar rhodos mtb'en
wel mooiere vergezichten hebt wat is zo de gem. klimtijd op Alpe D'huez?
Post by Jannemanneke »
Post by Riding Butcher »