LCMT 2010
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
bikerinlove
- Mountainbiker
Post by bikerinlove »
Ik ben niet 100% zeker, maar denk ergens te hebben gelezen dat it wel mogelijk is.
alleen recreatief, de chrono ging niet om de klassementen niet overhoop te halen
Je kan hiervoor het best contact opnemen met dit nummer 0477 592382 (Kurt). zit mee in de organisatie van de lcmt
alleen recreatief, de chrono ging niet om de klassementen niet overhoop te halen
Je kan hiervoor het best contact opnemen met dit nummer 0477 592382 (Kurt). zit mee in de organisatie van de lcmt
- Jempy One
- Mountainbiker
- Location: genius 20, specialized epic comp '08, Cube Agree, Trek 4000
Ik ben eigenlijk beniewd, voor de deelnemers aan de LCMT, hoe of waar jullie reeds zitten in de voorbereidingen. Nog steeds op het gemak of niet?
Mijn week bestaat momenteel uit een drietal uur op de rollen, een uur spinning en een TT van +/- 3 à 4 u in het weekend. Dit lijkt me voor het moment toch al ruim voldoende.
Mijn week bestaat momenteel uit een drietal uur op de rollen, een uur spinning en een TT van +/- 3 à 4 u in het weekend. Dit lijkt me voor het moment toch al ruim voldoende.
- Lander2009
- Mountainbiker
Post by Lander2009 »
Ik heb me ingeschreven voor de recreatieve versie. Ik rij 1x per week een 70km met de koersfiets en probeer zaterdags en zondags een toertocht te rijden. vanaf Maart begin ik wel wat langere tochten op zowel mtb als koersfiets te rijden. Ik maak me ook nog geen zorgen, maar blijf wel bezig natuurlijk he. we zullen wel zien, kijk er wel naar uit. Het is de eerste keer voor mij en heb geen flauw benul wat ik kan verwachten. Is het echt super-zwaar of zijn er ook wel wat "vlakkere" stukken bij waar ook eens kan gerust worden? Kom op met die reacties

- aresius
- Mountainbiker
Ga je de LCMT recreatief rijden of ga je voor de eerste plaats? Dat is een groot verschil in voorbereidingen.Jempy One wrote:Ik ben eigenlijk beniewd, voor de deelnemers aan de LCMT, hoe of waar jullie reeds zitten in de voorbereidingen. Nog steeds op het gemak of niet?
Vorig jaar heb ik deze puur recreatief en op gemakje gereden. Was meestal rond half zes terug binnen. En ik heb daar niet echt voor getraind (geen rollen, geen schema's, geen gellekes), gewoon de weken op voorhand regelmatig lange tochten in de Ardennen doen. Wij zaten toen veel aan de kanten van Verviers en Waimes.
Tijdens de ritten van de LCMT dan goed doseren! Maar vooral genieten!!
verslagje: http://home.scarlet.be/thomas.magielse/ ... t2009.html
- aresius
- Mountainbiker
soms is het bergaf, maar vlak kom je niet veel tegen tenzij je vals plat ook vlak noemt, zie post hierboven voor een verslagjeLander2009 wrote:Ik heb me ingeschreven voor de recreatieve versie. Ik rij 1x per week een 70km met de koersfiets en probeer zaterdags en zondags een toertocht te rijden. vanaf Maart begin ik wel wat langere tochten op zowel mtb als koersfiets te rijden. Ik maak me ook nog geen zorgen, maar blijf wel bezig natuurlijk he. we zullen wel zien, kijk er wel naar uit. Het is de eerste keer voor mij en heb geen flauw benul wat ik kan verwachten. Is het echt super-zwaar of zijn er ook wel wat "vlakkere" stukken bij waar ook eens kan gerust worden? Kom op met die reacties![]()
![]()
- Jempy One
- Mountainbiker
- Location: genius 20, specialized epic comp '08, Cube Agree, Trek 4000
Ik ben ingeschreven als recreant. De bedoeling van de trainingen zijn er vooral op gericht om de 4 dagen toch comfortabel te kunnen uitrijden en niet om na 2 dagen stikkapot te zitten. Aangezien het ook mijn eerste deelname is, is het wat dat betreft ook wat in het donker tasten.aresius wrote:Ga je de LCMT recreatief rijden of ga je voor de eerste plaats? Dat is een groot verschil in voorbereidingen.Jempy One wrote:Ik ben eigenlijk beniewd, voor de deelnemers aan de LCMT, hoe of waar jullie reeds zitten in de voorbereidingen. Nog steeds op het gemak of niet?
Vorig jaar heb ik deze puur recreatief en op gemakje gereden. Was meestal rond half zes terug binnen. En ik heb daar niet echt voor getraind (geen rollen, geen schema's, geen gellekes), gewoon de weken op voorhand regelmatig lange tochten in de Ardennen doen. Wij zaten toen veel aan de kanten van Verviers en Waimes.
Tijdens de ritten van de LCMT dan goed doseren! Maar vooral genieten!!
verslagje: http://home.scarlet.be/thomas.magielse/ ... t2009.html
- Lander2009
- Mountainbiker
Post by Lander2009 »
inderdaad bij mij ook vooral om de 4 dagen tot een goed einde te brengen. Het scheelt niet op een uur om binnen te zijn. Ik wil ook vooral genieten en daarom ist goed dak toch nie na 2 dagen steen dood zit want da is niet mijn bedoeling.
- aresius
- Mountainbiker
vorig jaar was ook m'n eerste deelname en ik had toen hetzelfde probleem als jullie nu 
Ik weet niet of ze het parcours gaan aanpassen maar ik vond het niet overdreven technisch, de meeste klims gingen over makkelijk berijdbare paden (soms asfalt
).
Enkel zijn de ardennen nogal onvoorspelbaar. Dan gaat het weer lekker naar beneden en achter de hoek kan het terug 20% technisch omhoog gaan. Dus gewoon regelmatig in de ardennen gaan rijden en die gewoon worden, is voor een recreant echt wel voldoende.
Wat uithouding betreft viel het nog goed mee. Zolang je goed doseert en je eigen tempo rijdt, ga je niet steendood zijn. Fysiek gezien zou ik de laatste rit nog gedaan hebben, maar was die morgen met een pijnlijke knie wakker geworden en dan heb ik toch maar gepast.
De ritten van de LCMT was de eerste keer dat ik +100km tochten in de Ardennen deed. Het langste (enkele weken ervoor) was 70km in Verviers (deel van het wereldbeker Marathon parcours > aanrader).
Ik weet niet of ze het parcours gaan aanpassen maar ik vond het niet overdreven technisch, de meeste klims gingen over makkelijk berijdbare paden (soms asfalt
Enkel zijn de ardennen nogal onvoorspelbaar. Dan gaat het weer lekker naar beneden en achter de hoek kan het terug 20% technisch omhoog gaan. Dus gewoon regelmatig in de ardennen gaan rijden en die gewoon worden, is voor een recreant echt wel voldoende.
Wat uithouding betreft viel het nog goed mee. Zolang je goed doseert en je eigen tempo rijdt, ga je niet steendood zijn. Fysiek gezien zou ik de laatste rit nog gedaan hebben, maar was die morgen met een pijnlijke knie wakker geworden en dan heb ik toch maar gepast.
De ritten van de LCMT was de eerste keer dat ik +100km tochten in de Ardennen deed. Het langste (enkele weken ervoor) was 70km in Verviers (deel van het wereldbeker Marathon parcours > aanrader).
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Als je je min of meer voorbereid is het niet super zwaar. Als je deftig voorbereid bent kies je zelf hoe zwaar je het maakt. Voor je eerste keer zou'k de tochten gewoon op't gemak rijden en dan zal je zien dat het goed meevalt.Lander2009 wrote:Ik heb me ingeschreven voor de recreatieve versie. Ik rij 1x per week een 70km met de koersfiets en probeer zaterdags en zondags een toertocht te rijden. vanaf Maart begin ik wel wat langere tochten op zowel mtb als koersfiets te rijden. Ik maak me ook nog geen zorgen, maar blijf wel bezig natuurlijk he. we zullen wel zien, kijk er wel naar uit. Het is de eerste keer voor mij en heb geen flauw benul wat ik kan verwachten. Is het echt super-zwaar of zijn er ook wel wat "vlakkere" stukken bij waar ook eens kan gerust worden? Kom op met die reacties![]()
![]()
Zo hebben we het vorig jaar ook gedaan. Mijn Polar gaf toen na 4 dagen aan dat ik in totaal 23u59min onderweg was geweest. Dus gemiddeld 6u per dag. Inclusief bevoorradingen dan.
Parcours is niet echt technisch, wel veel op en af. Maar je kan dus wel redelijk goed doorrijden. Onze gemiddeldes lagen steeds tussen 18 en 20/u. In't jaar zijn er weinig tochten dat we dat halen. Dus vrij eenvoudig parcours dus. Behalve als't echt vettig ligt misschien, maar daar kan ik niet van meespreken.
Wat ik nu doe: 3x/week spinning, 1 wegrit op zaterdag, 1mtb-rit op zondag
Wat ik vanaf maart doe: geen spinning meer en met de fiets naar't werk + 2 korte wegritten in de week + 1 lange wegrit op zaterdag + 1 lange mtb-tocht/chrono op zondag.
Ambitie is om dit jaar mee te doen aan de chrono en daar geen belachelijk figuur te slaan