Hoe vervoeren jullie je bike?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
RedC
Mountainbiker

Post by RedC »

Toch wel opvallend veel mensen die hem in de koffer leggen...
Reli
Mountainbiker

Post by Reli »

op 't dak.
Plaats voor 3 fietsen... enigste merde is dat het dak, achterruit en koffer na een modderige MTB tocht niet om aan te zien is... anderzijds: dat oogt wel lekker stoer natuurlijk 8)
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Afhankelijk met hoeveel we gaan en met welke auto, is het ofwel een draagsysteem (zonder trekhaak) ofwel de thule aan de trekhaak ofwel fietsen in de koffer ofwel een combi hiervan.
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

aresius wrote:op de fietsdrager op de trekhaak, Spinder Falcon
ben je daar tevreden van? Ik twijfel tussen zo ene en een Thule.
Thule is veel gekender (allé bij mij toch!) maar de Spinder schijnt toch beter te zijn, betere kwaliteit en gemakkelijker (ruimte tss fietsen, monteren op trekhaak) Klopt dit?
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Vanachter in de Vito.
YSS
Mountainbiker

Post by YSS »

Ik heb speciaal een extra auto gehouden voor mijn bike in te steken, een VW passat. Ik ging die anders al lang verkocht hebben !!!
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

G-love wrote:
aresius wrote:op de fietsdrager op de trekhaak, Spinder Falcon
ben je daar tevreden van? Ik twijfel tussen zo ene en een Thule.
Thule is veel gekender (allé bij mij toch!) maar de Spinder schijnt toch beter te zijn, betere kwaliteit en gemakkelijker (ruimte tss fietsen, monteren op trekhaak) Klopt dit?
Wel vergelijken kan ik niet maar ik ben zeker tevreden van de Spinder. Er is nog nooit een fiets afgevallen .. Wel twee keer dat een wiel is losgekomen maar dat was eigen schuld, omdat het riempje niet stevig was vastgezet.

De plaats tussen de fietsen is vreemd. Er kunnen drie fietsen op en de plaats tussen de twee eerste (dichtst bij de auto) is veel smaller dan de plaats tussen de 2e en de 3e. De plaats tussen 1e en 2e is eigenlijk te smal, de vork raakt net de achterbrug/remcaliper van de volgende fiets. Wat m'n vork heeft beschadigd :( . Maar met een dikke vod ertussen is dit geen probleem.

De drager gaat al sinds augustus 2007 mee en heb er nog nooit echt problemen mee gehad. De montage op de trekhaak is ook heel makkelijk en de drager past juist in m'n koffer.

Het kantelmechanisme is ook wel handig om in de koffer te kunnen, maar met 3 fietsen erop kan je het best met 2 personen dit bedienen. 1 iemand het hendeltje en de andere de drager rustig laten zakken.

getest tot 160km/u met 3 fietsen
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ik heb beide verkocht (en ook twinny load).
Geef mij toch maar de Thule, deze is lichter en dus ook makkelijker
te monteren. Ik heb m'n Euroway 947 toch ook al getest tegen zeer hoge snelheden, oa vorig jaar naar de Pyreneëen, geeft geen krimp :wink:
Kurtje73
Mountainbiker

Post by Kurtje73 »

Thule fietsendrager op de trekhaak. Zo eentje waar de fietsen op hangen en niet op staan. Gaat supersnel en makkelijk. Enige nadeel is dat je de nummerplaat nog telkens zou moeten bevestigen. Maar dat doe ik niet echt voor korte afstanden overdag :oops:
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ik deed het ook eerst in de koffer van m'n Corsa, maar dat is een heel gedoe: de passagierszetel vooraan moet dan ook plat, je beschadigd al snel je zetels, als de fiets vuil is is het niet echt aangenaam...
Nu hang ik hem achter op m'n auto, veel makkelijker...
Post Reply