Zo 07/02/2010 Pellenberg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Locked
Josdevos
Mountainbiker

Post by Josdevos »

Deze morgen met de fiets van Hofstade naar Pellenberg gebold, de 49 km gedaan, en daarna met de fiets terug naar Hofstade gebold. Goed voor 110 km op de teller. Ik wel blij dat ik de laatste 15 km naar huis in't wiel van 2 wielertoeristen heb mogen zitten, toch plezanter tegen 33 km/u naar huis vlammen als tegen 25 km/u.
PsYchO66 wrote: Raar dat bij de laatste verkenningsritten van de organisatie "bijna alles" goed berijdbaar ligt, en dan twee dagen zonder regen later er grote modderpoelen liggen.
Wel had ik geweten dat er zo'n en zoveel blubber ging liggen had ik wel de auto genomen. Jammer dat organisatoren daar niet eerlijker over (durven) zijn.

Verder prima tocht en goede organisatie, was zeer laat aan de bevoorrading en toch was er nog een overschot aan keuze.
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Josdevos wrote:Deze morgen met de fiets van Hofstade naar Pellenberg gebold, de 49 km gedaan, en daarna met de fiets terug naar Hofstade gebold. Goed voor 110 km op de teller. Ik wel blij dat ik de laatste 15 km naar huis in't wiel van 2 wielertoeristen heb mogen zitten, toch plezanter tegen 33 km/u naar huis vlammen als tegen 25 km/u.
PsYchO66 wrote: Raar dat bij de laatste verkenningsritten van de organisatie "bijna alles" goed berijdbaar ligt, en dan twee dagen zonder regen later er grote modderpoelen liggen.
Wel had ik geweten dat er zo'n en zoveel blubber ging liggen had ik wel de auto genomen. Jammer dat organisatoren daar niet eerlijker over (durven) zijn.

Verder prima tocht en goede organisatie, was zeer laat aan de bevoorrading en toch was er nog een overschot aan keuze.
Als je gaat afpijlen met een paar man geraak je overal op en door, geen
modder maar zogauw er enkele honderden gepasseert zijn, verandert alles vlug in een vieze vettige pap
Ratters
Mountainbiker

Post by Ratters »

@ de organisatie :
de foto's die werden genomen op 't hoogste punt', komen die gewoon op jullie site?
En voor mijn eerste Pellenberg, kon dit idd tellen (39km), en ik moet zeggen idd mooie afpijling!
Tot volgend jaar.
=D>
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

schonen tocht ! Wel ontzettend zwaar met al dat gebagger, ik was echt volledig leeg na 46 km, en dat gebeurt nu niet vaak. Paar keer goed gevloekt op die modderstukken, want eens je daar voet aan grond zet geraak je meestal niet meer weg. Prima afpeiling, met de waterspuit viel wel geen fiets proper te maken.
één ding heb ik onthouden vandaag: ik wil niet met de mannen uit Pellenberg gaan mtben als er véél modder is :lol:
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=frgfbocohbstvkkv

Voor diegene die deze TT nog eens opnieuw willen rijden bij droog weer hier de gps route voor de 39 km zonder het zwaarste baggerstuk.
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

Tja, het was inderdaad slijk dabben maar daar kan de organisatie natuurlijk niks aan doen. Alles was tip top in orde en we werden slechts even op het verkeerde been gezet door een verdwenen (?) splitsing 39-29.
Vorig jaar haalde Pelleberg al top 5 van toertochten in de onze streek, nu haalt die met gemak top 3 .. helaas ook top3 van blubbertochten aller tijden :lol:
Een impressie op http://www.garagetv.be/video-galerij/wi ... 1_wmv.aspx
Guido T.
Mountainbiker

Post by Guido T. »

van mij ook een welgemeende proficiat aan de heren en dames van de organisatie, leuk parcours, zeker de moeite om dat nog eens op een droge ondergrong te rijden!

Btw: heeft er iemand onderweg een blauw fietscomputertje opgeraapt? Op het stuk Consciense wandeling is mijne maat zijn computertje kwijtgespeeld.

:cry:
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

[quote="roger"]Dan maar men fullsuspension genomen met semi slicks en terug naar Pellenberg.
Ja,dat was natuurlijk een stommiteit op dit parcour.De bergen naar boven dat ging nog maar die veldwegen da was niet te doen.Enfin men evenwicht heb ik weer wat kunnen trainen./quote]

Deze ook gedaan met de Epic ... firm gezet. Wel een steen(tje) tussen de achterbrug en staande bus terechtgekomen, zodat dit gedurende de toch tegen mijn buis aan het schuren is gegaan #-o
Gevolg: lelijke krassen. Vraag me af wat ik hier aan kan doen.
fred racket
Mountainbiker

Post by fred racket »

wawasmeda!! Ik herkende veel stukken van de tocht van Kortrijk-Dutsel van vorig jaar, vooral de blubber dan #-o
Duidelijk te laat vertrokken, rond half tien, en daardoor een totaal kapot gereden parcours voor de wielen gekregen. De banden liepen meteen vol met de brabantse klei zodat ik precies met slicks aan het rijden was.
Op enkele klimmen schoof ik zelfs achteruit!
Veel plezier heb ik er niet aan gehad, constant chainsuck, steentje in derailleur, ketting die een tand overslaat.. En dat met een nieuwe fiets, dus daar zal het niet aan gelegen hebben.
Uiteindelijk maar voor de 29 gekozen, ik was toch vuil genoeg toen ik aankwam :-? en de conditie is nog niet wat het moet zijn.

Moet wel eerlijk toegeven dat de organisatie perfect was =D> =D> =D>
Van inschrijving tot après was te merken dat we met ervaren volk te maken hebben.
Benieuwd of de zoenkers dat volgende week evenaren...
fred racket
Mountainbiker

Post by fred racket »

Dat de organisatoren slechts enkele baggerstroken aankondigden was niet hun fout. Het was waarschijnlijk zo toen ze voor de laatste keer het parcours controleerden. Wie er niet tegen kan dat het op het laatste moment nog kan veranderen moet maar een indoorsport gaan doen.
Ik wil (zoals anderen hier) zeker niet op de pianist schieten...
Onderweg enkele wikkels van repen en koeken zien liggen, dat stoort me véél meer dan het onberijdbaar parcours!! :evil:
Last edited by fred racket on Mon 08 Feb 2010 20:19, edited 2 times in total.
Locked