Blankenbergse Strand- en Duinenrace 2010

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Ghastly wrote:Ik vond het ook wat een rare aankomststrook, maar ik ben er niet geraakt, dus kan daar geen oordeel over vellen.

Ik reed in de eerste grote ronde (lange afstand) rond de 80ste positie, toen ik iets te hard over een golfbreker ging. Head-first in't zand, denk ik en ik werd wakker in de ehbo-tent. Van de snelle hulpverlening heb ik niets gezien, maar mijn ma was net in de buurt en die heb ik niet horen klagen, dus ik denk dat die goed was.

Ik ben wel nog op zoek naar verzekeringspapieren. Ik heb er van wielerbondvlaanderen (met mijn nieuwe licentie gekregen), maar ik ben niet ingeschreven met die licentie. De organisatie vond dat niet nodig, want ik was vroeg ingeschreven en zou dus redelijk vooraan starten... Noppes dus, 4de box en ze liepen mij allemaal voorbij toen de koorden (te vroeg) omhoog gingen!

Organisatie zo-zo dus, maar goede hulpverlening! De dokter in't ziekenhuis was wel niet echt sportminded, want hij vond: "Ze zouden dat beter verbieden met zoveel in zo'n weer op't strand gaan rijden!". t was nen hollander... ;)

tijdens:
Image

ehbo-post (schoon en vriendelijke madam! ;))
Image

op weg naar huis
Image

Ik heb U zien vliegen en uiteraard muisstil zien liggen op uw buik. Kreeg er echt koude rillingen van.
Sterkte en een vlugge genezing :wink:
Lander2009
Mountainbiker

Post by Lander2009 »

Dan heb jij nog "geluk" gehad.
De voorzitter van onze club is vandaag ook zwaar gevallen op de golfbreker en ligt nu op Intensive Care in Blankenberge. Balans: 1 gebroken nekwervel, 3 gebroken ruggenwervels, een gebroken rib en nog tal van zaken. Pfff, Hier ben ik echt niet goed van!
Ghastly
Mountainbiker

Post by Ghastly »

heb iemand op de spoed echt horen kreunen van de pijn en die jongen/man was helemaal alleen... Ik had er echt medelijden mee.
Dan valt het mijn echt wel nog mee!

Bedankt voor het medeleven!
GregyOnline
Mountainbiker

Post by GregyOnline »

Lander2009 wrote:Dan heb jij nog "geluk" gehad.
De voorzitter van onze club is vandaag ook zwaar gevallen op de golfbreker en ligt nu op Intensive Care in Blankenberge. Balans: 1 gebroken nekwervel, 3 gebroken ruggenwervels, een gebroken rib en nog tal van zaken. Pfff, Hier ben ik echt niet goed van!
:-? heb er vele zien vallen spijtig genoeg was er iemand die heel lang blijven liggen is. Juist achter de pier richting Zeebrugge.

Hopelijk komt alles goed! veel strekte
*Phaedrus*
Mountainbiker

lang leve de losse zandstroken!

Post by *Phaedrus* »

'k Lees hier een aantal negatieve reacties over de lastige stroken richting keerpunt zeebrugge, maar het grote merendeel van de deelnemers die ik ken vinden dit net 'fijn'. akkoord ik heb er de laatste twee rondes ook diep in het rood moeten gaan, maar 'k vind het toch telkens een uitdaging om er volledig door te rijden. En met de juiste bandenspanning en wat vermogen in de benen is dat echt niet zó onoverkomelijk. Op sommige plaatsen heb ik ook moeten lopen, maar ik vind net dat dit erbij hoort, 't zijn net deze zware passages die blankenberge aantrekkelijk maken. 't Hoeven toch ook niet allemaal supersnelle races te zijn zoals bredene.
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

@ Ghastly: je waart just gevallen toen ik er over reed.
Toch nog geluk gehad zo te lezen.
Spoedig herstel aan beide deelnemers. =D>
kilian
Mountainbiker

Post by kilian »

Bourillo wrote: Chronorace is al een hele stap vooruit, al begrijp ik wel niet dat ze hier geen online -live te volgen tijdens de wedstrijd- toepassing van maken. Is zeker mogelijk.
Dit is reeds mogelijk. Tijdens de triatlon van Brasschaat vorig jaar hebben we het geregeld met de mensen van Chronorace dat er live results waren. Doordat er verschillende ronden werden gelopen was er zelfs een tussenstand bij iedere lap.

De voorwaarde was wel dat ze internet nodig hadden :drunk:

Toch zeker eens naar informeren dan!
Fientje
Mountainbiker

Post by Fientje »

Dag iedereen,

Om te beginnen moet ik veel mensen gelijk geven over het feit van de parcoursaanduiding..
Ikzelf dacht ook dak er was en inderdaad, de seingevers stuurden me naar de finish, eens daar aangekomen wist'k direct hoe laat het was en ben dan bij de organisator geweest om te vragen of ik nog mijn laatste ronde mocht rijden aangezien ik eigenlijk "uitgeklokt" was. Maar dat was geen probleem, dus ikke, na 20min stil te staan terug ip de velo voor die 4de ronde af te malen.
Zonder die vergissing ging ik als 5de vrouw (lange afstand) gearriveerd zijn en had'k nog een beetje drinkgeld maar nu ben'k als 6de geeindigd, geen centjes en minder puntjes voor't eindklassement.. Maar bon, plezant is anders maar der zijn ergere dingen in't leven zeker!

Ten 2de, ik lees hier toch verschillende keren dat er mensen zijn die klagen over 't parcours... da't te lastig zou zijn...en ojee, dat ze door het slijk moesten rijden...
HALLOOOO, waarom rij je dan met een mtb?
Als dat al te zwaar is, dan zou je beter mee ne koersvelo rijden, of nog beter, ga voetballen ;-)

Van al de strandraces vond ik dit parcours SUUUPPPER!! De Panne is gewoon ne tijdrit, heeft niets te maken mee mtb.
De Haan en Bredene waren ook leuke omlopen.
Maar nu vandaag werd alles voorgeschoteld en dat is toch wel fantastisch, niet?
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Ik moet fien wel gelijk geven over het parcour op zich. Ik vond dit ook een veel leuker parcours dan bredene en de haan met veel variatie: strand, zacht zand, bochtenwerk, zandbergjes, slijk, ..
beemer
Mountainbiker

Post by beemer »

veel betersshap aan de pechvogels die gevallen zijn. [-o< [-o<
maar altijd dat geklaag dit,dat,hinder zo hier dat,blij dat we konden biken vandaag en ik denk toch dat een aantal mtb-ers toch niet goed kunnen tellen #-o #-o 3(drie) en1/2 en halve ronde zijn het geen drie en ook geen vier ronden [-X [-X en ALS JE NIETS DOET KAN JE NIET MISDOEN :lol: :lol: :lol:tot volgend jaar met een telraam :bounce: :bounce: :bounce:
greetz beemer
toe ton éééééééééééééééééééééééé
Post Reply