Zo 07/02/2010 Pellenberg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Locked
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Prima tocht met de te verwachten modder.
De 49 gereden en met de fiets van thuis uit vertokken.

Klein verslag en wat sfeerbeelden op www.mtbteamlas-ravx.be .
Last edited by it's me ! on Sun 07 Feb 2010 21:06, edited 1 time in total.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

it's me ! wrote:
Klein verslag en wat sfeerbeelden op www.mtbteamlas-ravx.be.
Staat een punt teveel achteraan.
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

jaro wrote: Staat een punt teveel achteraan.
In orde. :wink:
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

leuk, leuk,...véél zwaarder dan vorig jaar, maar iedereen was vandaag (anti?)held in wat een titel voor een strip van Sus en Wis zou kunnen zijn :"De Beestige Baggeraar".

De tractorbrij was idd het ergste. Vooral de laatste (denk ik) splitsing van de 49 : links, dan omhoog door wei en brij...toen kon ik bijna mijn bokes soppen, zoals dat zo sappig in het Kempisch kan klinken.

Het hoogtepunt net niet opgeraakt: daar ga ik niet over liegen. De andere klimmetjes gelukkig wel. Veel volk in het begin: geen erg, alleen als je nu niet in je ritme zakt of moest uitwijken: dat vrat energie.

km teller niet opgezet, maar doelstelling bereikt : binnen de drie uur (bevoorrading inclusief) terug bij de auto staan, want ik moest naar verjaardagsfeest.

Volgende week naar Heverlee en het fantastische Brabants drieluik zit er op (ik hoop wel stilletjes tegen beter weten in op wat minder modder.
[/i]
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

49km gedaan. Prachtige tocht.

En een dikke chapeau aan de organisatie. En wel om volgende redenen:
1. 90% off-road. Love it.
2. veel bloso-routes in de buurt, maar vandaag toch weinig bloso-pijlen gezien. Zo hoort het.
3. Die signalisatie per klim: blijven doen! Dat is een meerwaarde.
4. ik was vrij laat vertrokken. toch had ik nog keuze uit het volledige gamma bij de bevoorrading. Was het maar elke week zo.
5. Prima begeleiding bij mijn zoektocht naar parking.
6. Een BV die de bevoorrading kwam opleuken. Ik ben dan niet meteen fan, maar kom, twas eens iets anders.

Kortom: dit was top. Een voorbeeld van hoe het wél moet.
mambo en co
Mountainbiker

Post by mambo en co »

mannen er zitten nergens prive stukken bij .
Tiktak
Mountainbiker

Post by Tiktak »

Vandaag ook naar Pellenberg afgezakt samen met mijn broer, gekozen voor de 49, maar pech gehad na bevoorrading, kettingbreuk. Gelukkig helpende handen van groepje mtb'ers uit Zoutleeuw, waardoor we tocht konden uitrijden. Dikke merci hè mannen, das de spirit :-D . Uiteindelijk ons zeer goed geamuseerd. Tot volgend jaar.
Bulls Eye
Mountainbiker

Post by Bulls Eye »

Net zoals vorig jaar hebben we ons goed geamuseerd op deze tocht in onze achtertuin. Al moet ik zeggen dat het dit jaar toch wel 100% zwaarder was door het slijk!!! "Beetje modder" was inderdaad een flauwe mop of ironisch bedoeld!!! En dan trap ik daar nog in ook! We hebben ook de 48 gedaan en toch wel moeten afstappen op het laatste klimmetje naar het hoogste punt! Denk niet dat er hier veel bikers zijn bovengeraakt! Allez het was geslaagd en op naar de volgende hé!! Zoenk, we komen af hé!! (Als de sneeuw weer niet te dik ligt)
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Met veel moed deze morgen vertrokken met de fiets naar Pellenberg.Nog maar enkele kilometers op het parcour en men ketting over.Dit gebeurt natuurlijk altijd als je geen kettingpons bij hebt.Terug naar de start om eventueel eentje te vragen,maar niks.Dan maar naar huis gebeld om mij komen te halen.Al trotinetten men vrouw tegemoet.Thuis nieuwe ketting opgelegd maar dit kwam niet goed met men tandwielen.Dan maar men fullsuspension genomen met semi slicks en terug naar Pellenberg.
Ja,dat was natuurlijk een stommiteit op dit parcour.De bergen naar boven dat ging nog maar die veldwegen da was niet te doen.Enfin men evenwicht heb ik weer wat kunnen trainen.Bij de keuze bos of asphalt heb ik het laatste gekozen want ik was die blubber beu.
In ieder geval nen dikke chapeau aan de organisatie want dit was echt professioneel met al die bordjes en meldingen van gevaarlijk bochten.
Zal me deze week eens een stelletje modderbanden gaan kopen dan zal ik er misschien meer plezier aan beleven.
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

zeer goede toer,goed afgepijlt,goede bevoorrading,twee minpunten,die blonde of brunette van bananas bleek ne peé te zijn en de afspuitstand was ook een minpunt.
ik was wel volledig leeg gereden,maar dat waren de meeste onder ons wel denk ik.
thuis nog drie uur kuis plezier gehad aan de fiets en nu vroeg mijn bed in :wink:
tot de volgende
Locked