Blankenbergse Strand- en Duinenrace 2010

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
GregyOnline
Mountainbiker

Re: Waar kunnen we onze tijd weevinden?

Post by GregyOnline »

Scale wrote:
GregyOnline wrote:weet iemand waar we onze tijd kunnen zien? want bij chronoRace komt er maar niets op.
Ge zal er zeker niet bij staan want je hebt een ronde te weinig gereden met uw 42 km :wink: Ge wilde er te vlug van af zijn hé :lol:
haha
ik ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen om hunne lijst toch nog wat te laten kloppen.
Bourillo
Mountainbiker

Post by Bourillo »

Laat ons eerst en vooral niet vergeten dat dankzij deze organisatoren wij op onze vrije zondag kunnen gaan crossen in wedstrijdvorm. Of ze er nu wat aan verdienen of niet, dat maakt niets uit. Zij doen het, en wie niets doet, maakt nog steeds geen fouten.

Het probleem met het Kustcriterium is wel dat er voor de 5 manches telkens een andere organisator is. Op die manier wordt er niet veel geleerd uit fouten die de vorige manche (in een andere stad) zijn voorgevallen.

Beter lijkt me dergelijke events te laten organiseren door een sport-evenementenbureau (bv. Golazo), waarbij continuiteit zit, een vaste coördinator, vaste medewerkers, knowhow, etc...

Het lijkt me ook niet makkelijk om voor een éénmalig jaarlijks event een horde vrijwilligers te vinden die wilen helpen met het signaliseren of andere zaken. Als je dan vooraf eens wil vergaderen komt dan de helft niet opdagen wegens andere verplichtingen, en who can blame them want het het zijn tenslotte vrijwilligers. Zo wordt het moeilijk om iedereen te informeren en op dezelfde lijn te krijgen.

De organisatie doet ook inspanningen om de bikers te informeren. De brief die ik kreeg vond ik -na 2 keer lezen- redelijk duidelijk.
2 weken geleden was er ook een parcoursverkenning. OK niet iedereen kan hier op aanwezig zijn, maar men doet toch de inspanning een parcoursverkenning in te bouwen.
Het parkeer-bewijs vind ik ook een goed punt.

De bike-wash leek inderdaad nergens op, maar dat leek me meer om een defect te gaan, dan dat dit zo voorzien was. Ik denk niet dat Safety Jogger zijn naam zou verbinden aan een stand waar 50 man gedurig zijn beklag staat te doen.

Tot slot: iemand vraagt zich af waarom het zo lang duurt vooraleer de resultaten op Chronorace staan. Het is nog niet zo gek lang geleden dat we wat betreft de resultaten pas op dinsdag of woensdag een Excel-file konden downloaden om te zien hoeveelste we geworden waren.
Chronorace is al een hele stap vooruit, al begrijp ik wel niet dat ze hier geen online -live te volgen tijdens de wedstrijd- toepassing van maken. Is zeker mogelijk.

Er konden vandaag inderdaad enkele dingen beter, maar we moeten ook niet altijd te negatief doen.
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Bourillo wrote:Laat ons eerst en vooral niet vergeten dat dankzij deze organisatoren wij op onze vrije zondag kunnen gaan crossen in wedstrijdvorm. Of ze er nu wat aan verdienen of niet, dat maakt niets uit. Zij doen het, en wie niets doet, maakt nog steeds geen fouten.
Er zijn personen die echt we resultaat willen rijden op die vrije zondag (al snap ik je standpunt wel) en voor die personen is het enorm frustrerend als ze een 5de plaats (zie turbomugge) of een 8ste plaats (in mijn geval) gewoon zien voorbijgaan omdat ze wss niet gekwalificeerd zijn. Voor turbomugge is het nog dubbel zo erg, want aan die 5de plaats is prijzengeld verbonden.
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Bourillo wrote: Beter lijkt me dergelijke events te laten organiseren door een sport-evenementenbureau (bv. Golazo)
Met alles akkoord uitgezonderd bovenstaande. De organisatie zou misschien beter zijn ??? maar de prijs zal dan wel x2 of x3 worden.... En dan is er weer gezaag.....
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Net een mail gekregen: De wedstrijd moet zondag as herreden worden.... :^o :wink: :lol: :drunk: :drunk: :drunk:
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Scale wrote:Net een mail gekregen: De wedstrijd moet zondag as herreden worden.... :^o :wink: :lol: :drunk: :drunk: :drunk:
Kzou da eigenlijk wel zien zitten 8)
Scale
Kerstman

Post by Scale »

matthias d wrote:
Scale wrote:Net een mail gekregen: De wedstrijd moet zondag as herreden worden.... :^o :wink: :lol: :drunk: :drunk: :drunk:
Kzou da eigenlijk wel zien zitten 8)
[-X [-X [-X :lol:
elie
Mountainbiker

Post by elie »

Laat ik positief beginnen: mooie aanpassing aan het keerpunt te Blankenberge, alsook de passage om opnieuw op het strand te komen thv de pier vond ik goed, mits de finish wat vroeger had gelegen (vb. bovenaan de helling die ons op de dijk bracht) was ook deze ingreep geslaagd.

Negatief vond ik de aanduiding: in de laatste rond ben ik verkeerd gereden met de derde dame (Joyce VDB) en dit thv de trappen die men opmoest: vanaf het strand zagen wij een groot bord "finish" alsook vele bikers die deze weg volgden, eenmaal boven wezen anderen (niet de seingevers) ons erop dat we nogmaals naar het keerpunt te Zeebrugge moesten! Ik ben dan ook 4x aan dit keerpunt gekomen (klopt dit?), en geëindigd op een half uur van de winnaar samen met de derde dame (ik vind gezien de marge die deze dame, -toch niet de minste-, moet laten ook de tijd van de leiders wat eigenaardig).

Het parcours was inderdaad een uitputtingsslag: uiteraard is dit voor iedereen gelijk, ik denk echter dat velen er meer plezier aan zouden hebben gehad indien de lastigheidsgraad en/of de afstand wat gematigd zouden worden.

Toch bedankt voor de organisatie (met de vele vrijwilligers), al wat is dit voor mij ook niet bepaald de meest ideale race.
robin
Mountainbiker

Post by robin »

robin wrote:
Scale wrote:Ook al een beetje gerecupereerd van een voor mij toch zware wedstrijd. Zéér véél los zand en de vaste stukken waren zéér sterk zuigend... #-o
Ik vond het bij momenten zelfs zéér gevaarlijk met de banqirei aan het keerpunt.

@Robin, ik was ook redelijk mee in de start en in zeebrugge zat ik in het groepje die volledig tegen het water reed. Je zag met moeite het keerpunt liggen, en dan die lange strook mulle zand.... #-o

De single tracks waren ook puur herschappen in een MTB modder parcour......

Ook de start was zeer hektisch met het vele volk.
zoals gezegd; keerpunt maken aan de dijk,dat we direct in de duinen zitten !
mijn punt veranderen en je hebt een hele andere wedstrijd die toch de lastihheidsgraag wat omlaag trekt, ik heb de laatste ronde veel gasten gedubbeld,en die liepen vanaf het water te voet tot aan ht keerpunt, als je dit verandert heb je de kans dat je er een hoger fungehalte aan over hebt, ook al blijft fietsen op het strand fietsen lastig
Ghastly
Mountainbiker

Post by Ghastly »

Ik vond het ook wat een rare aankomststrook, maar ik ben er niet geraakt, dus kan daar geen oordeel over vellen.

Ik reed in de eerste grote ronde (lange afstand) rond de 80ste positie, toen ik iets te hard over een golfbreker ging. Head-first in't zand, denk ik en ik werd wakker in de ehbo-tent. Van de snelle hulpverlening heb ik niets gezien, maar mijn ma was net in de buurt en die heb ik niet horen klagen, dus ik denk dat die goed was.

Ik ben wel nog op zoek naar verzekeringspapieren. Ik heb er van wielerbondvlaanderen (met mijn nieuwe licentie gekregen), maar ik ben niet ingeschreven met die licentie. De organisatie vond dat niet nodig, want ik was vroeg ingeschreven en zou dus redelijk vooraan starten... Noppes dus, 4de box en ze liepen mij allemaal voorbij toen de koorden (te vroeg) omhoog gingen!

Organisatie zo-zo dus, maar goede hulpverlening! De dokter in't ziekenhuis was wel niet echt sportminded, want hij vond: "Ze zouden dat beter verbieden met zoveel in zo'n weer op't strand gaan rijden!". t was nen hollander... ;)

tijdens:
Image

ehbo-post (schoon en vriendelijke madam! ;))
Image

op weg naar huis
Image
Post Reply