Blankenbergse Strand- en Duinenrace 2010

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Ook al een beetje gerecupereerd van een voor mij toch zware wedstrijd. Zéér véél los zand en de vaste stukken waren zéér sterk zuigend... #-o
Ik vond het bij momenten zelfs zéér gevaarlijk met de banqirei aan het keerpunt.

@Robin, ik was ook redelijk mee in de start en in zeebrugge zat ik in het groepje die volledig tegen het water reed. Je zag met moeite het keerpunt liggen, en dan die lange strook mulle zand.... #-o

De single tracks waren ook puur herschappen in een MTB modder parcour......

Ook de start was zeer hektisch met het vele volk.
robin
Mountainbiker

Post by robin »

Scale wrote:Ook al een beetje gerecupereerd van een voor mij toch zware wedstrijd. Zéér véél los zand en de vaste stukken waren zéér sterk zuigend... #-o
Ik vond het bij momenten zelfs zéér gevaarlijk met de banqirei aan het keerpunt.

@Robin, ik was ook redelijk mee in de start en in zeebrugge zat ik in het groepje die volledig tegen het water reed. Je zag met moeite het keerpunt liggen, en dan die lange strook mulle zand.... #-o

De single tracks waren ook puur herschappen in een MTB modder parcour......

Ook de start was zeer hektisch met het vele volk.
zoals gezegd; keerpunt maken aan de dijk,dat we direct in de duinen zitten !
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Zal misschien een beetje grof overkomen maar dit is niet slecht bedoeld:

Schaf gewoon die kleine afstand af. Ik zou persoonlijk mijn materiaal en vrije zondag niet verkloten om één uurtje in het zand te rijden. Een beetje meer trainen en afzien en iedereen moet toch 50km aankunnen.

Niet boos zijn hé op me....

:wink:
Jakob
Mountainbiker

Post by Jakob »

Sta ik eens op de eerste rij, blijft men plaatje steken in mijn pedaal eerste keer dak van de fiets moet haha ontelbare malen lijk ne half gehandicapten omver gevallen int mul zand, twee ronden rondgereden zonder plaatje hehe en dan er toch maar de brui aan gegeven... Pff balen, wel nie normaal zwaar parcours! Da keerpunt met da zuigzand was der over :lol: twas precies ne wattagetest int lang! Da mag er voor mijn part ook uit :drunk:
turbomugge
Mountainbiker
Location: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...

Post by turbomugge »

matthias d wrote:KUTORGANISATIE

Ik had een super klassement na 1 rondevd korte afstand. De tweede ronde ga ik in en rijd door tot Zeebrugge (me van geen kwaad bewust). Vlammen me er daar ineens 2 lingiers voorbij met jawel een rood nummer (ik dacht wtf is dat nu). Aan de pier terug zeggen ze me dat ik naar de aankomst moet met slechts 21km op de teller. Het klopt niet en uiteindelijk (na 2 minuten treuzelen) toch doorgereden naar de jachthaven terug en dan terug aan de pier naar de aankomst gegaan. Ik heb dus 2 grote ronden gereden ipv de reguliere 1 en 2kortjes dacht ik (ben t nog altijd niet zeker). Ik weet niet waar het aangeduid stond, maar ik hoorde ENOOOORM veel mensen klagen daaromtrent. Gevolg: klassement naar de kloten en niet gekwalificeerd. Ik ben na 4u aangekomen te zijn nog steeds aan het stomen (echt waar!).
Zelfs een toertocht van de boerinnenbond is beter aangeduid.
Als je zo goed aan het rijden bent en dan opeens na de aankomst moet vernemen dat je niet gekwalificeerd bent dan begin je echt rot te vloeken!

Nog minpunten: 1 onnozel kraantje voor 400 man ofzo om de fiets af te kuisen= bikewash. FUCK OFF! Nooit gezien: medebikers die een of andere buis van een werf loskoppelden om hun fiets te kuisen.

Iemand die meewas om te supporteren voor me had zelfs aan een motorrijder met de rode vlag gevraagd wie vooraan reed en zelfs die was aan het uitkijken omdat hij het zelf niet meer wist.

De start: ik heb er van kunnen profiteren, maar ik denk dat mensen die op de eerste startbox stonden er groen van werden toen ze iedereen opeens naar voor zagen stormen en hun plaats innemen. Wat voor een heksenketel was me dat? Die touwen moesten naar beneden gelaten worden tot het startschot dacht ik ....

Nog een positieve noot om af te sluiten (want ik kan nog uren doorgaan):
bedankt aan de politie-agenten om ons overal veilig door te loodsen.

@turbomugge: ik heb blijkbaar samen met jou ook staan discussiëren aan de tafel waar we onze chip moesten inleveren (want daar sprak een persoon over dezelfde situatie :wink: )
idd da zal ik geweest zijn,ik hoop dat hier tenminste iets van gevolg aan komt want ik heb enorm veel klachten horen vallen...ik dacht mijn goede prestatie van bredene (3e)nog eens over te kunnen doen maar die "slimmen" met zijn geel vestje die dacht dat hij de man met de macht was heeft er net anders over beslist...ze mogen mij gerust mijn geld teruggeven...
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Vandaag mijn eerste beachrace erop zitten, man man man... Dood gegaan, dood gegaan en nog eens dood gegaan. Niet te snel gestart (conditie na 6 weken examens/blok terug opkrikken in 1 week is niet doenbaar) om dan redelijk te rijden, totdat ik ontdekte dat mijn zadel ongeveer 3 cm gezakt was (en geen snelsluiting) en zo heel snel te verzuren... Toch even 5 minuten aan de kant gestaan omdat mijn been niet meer wilde plooien zonder pijnscheut, daarna rustig (en als een van de laatsen) uitgereden.

Aankomst was inderdaad heel onduidelijk, totdat ze ene in den jeep gezet hebben met die geluidsinstallatie die constant mocht roepen dat je na de pier naar links moest om te finishen.

Veel los zand gezien, minder durvers achteraan (de raad van niet te remmen letterlijk genomen op de golfbrekers en er volle gas over, zegt er mij opeens een dat ik zot was, zo vlammen over die golfbrekers). Volgend jaar eens zien wat het heeft om conditioneel beter aan de start van een beachrace te komen.
Jerre77
Mountainbiker

Post by Jerre77 »

Zware rit weer, veel zachte stroken en zuigend zand / modder.

In vergelijking met vorig jaar heeft men dit jaar inderdaad een paar ferme steken laten vallen.

1. Daginschrijving (en ik heb een goede reden om dit jaar voor een daginschrijving te gaan) kon zogezegd vanaf 8h. 2 Lieftallige dames waren op post maar de mensen van de bond (?) blijkbaar niet waardoor een niet ingeschreven kon worden. De 2 (gepensioneerden ?) van de bond waren er jawel, na 9h00. Ik woon gelukkig in de buurt en kon intussen gaan ontbijten maar een deel anderen moest gewoon wachten. (Ook vervelend trouwens voor de lokale helpers die ons best wel wilden helpen maar niets konden doen).

2. Parcours en seingeving
Daar zaten toch echt wel een paar vreemde zaken aan. Al die korte bochten op supergladde banki-rail (met agenten er dan naast om "traag" te rijden). En die aankomst op dat gocar parcours? Wat was dat voor iets ?!
Seingeving (en dan vooral op de splitsing korte lange, bij aankomst) stond gewoonweg verkeerde zaken aan te geven. Best dat ik zelf goed wist hoe ik moest rijden of ik had, zoals wellicht velen, veel te vroeg afgeslaan. Dat was echt belachelijk + gevaarlijk.

De gemiddelde toertocht is veelal beter aangeduid.

Jammer.
Last edited by Jerre77 on Sun 07 Feb 2010 22:59, edited 2 times in total.
sergio
Mountainbiker

Post by sergio »

vondt het de vorige jaren de beste ingerichte strandrace.
dit jaar zijn ze de mist in gegaan met de box verdeeling, start was ook al levens gevaarlijk voor de toeschouwers, aankomst was een ramp. ze hebben te veel willen verbeteren en het is veel slechter uit gekomen in mijn ogen. zullen wel zien wat het vlogend jaar zal geven.
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Wat moesten we nu doen op de korte afstand??? Weet het nog altijd nie? Ik had slechts 22.8km op de teller. Ben ik dan verkeerd?
mani
Mountainbiker

Post by mani »

blomsky wrote:Wat moesten we nu doen op de korte afstand??? Weet het nog altijd nie? Ik had slechts 22.8km op de teller. Ben ik dan verkeerd?
Ik had ook 22.5 km op de korte afstand.
Ik werd aan de pier naar rechts gestuurd door een seingever. Weet niet of ik juist zat.
Zal wel zien.Voor mij maakt het niet uit, maar voor jongens die een klassement rijden wel.
Post Reply