Stevig ritje, maar had eigenlijk niet anders verwacht. Die laatste 10 km deden bij mij serieus zeer. Vanuit Merksem vertrokken, dus een goei 72 op den teller. Bij mij ging naar huis zelfs rapper dan naar Kalmthout.
Naar goede gewoonte weer goe lang blijven plakken op den apres. Misschien daarom da'k rapper naar huis rij :)
Misschien hier en daar een beetje druk, toch op de stukken waar 40 en 25 samenliepen. Op nen dag als vandaag vind ik het niet erg om af en toe eens in te houden.
De fotograaf aan de waterplas had kaartjes liggen, maar heb er geen mee gepakt :s
Nu gaank wa rugby zien in menne zetel. Allons enfants de la patrie!
Zo 07/02/2010 Kalmthout
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- rubber-12
- Mountainbiker
Om 9:50 vertrokken voor de 45 km.
Bepijling : prima, zelfs een blinde kon de splitsingsborden niet missen
Bevoorrading :prima, warme soep, banaan, cake, sinaasappel en Aquarius
parcours : prima
Hier en daar wat druk en 'getemporiseerd' file rijden. Droge, zuigende en modderstukken wisselden elkaar af.
Er waren nogal wat deelnemers die zich miskeken op deze tocht, de modder maakte het zwaar.
Veel splitsingen en dus opties om een stukje af te snijden.
Aan den apres weer blijven plakken.
Conditie was redelijk vandaag. Als fiets was de SS van de partij. V-brakes en één versnelling wil zeggen dat er niet veel problemen te verwachten zijn met de mechaniek in de modder. Maar dat wilde wel zeggen : stevig stompen in de modderstroken. Eén versnelling lager had me een stuk geholpen om door die stukken te geraken. Op de lichtlopende delen kan ik dan weer niet genoeg snelheid maken.
Dus weer een ferme training in mijne hof.
Waar staan de foto's? Aan de waterplas op het eind zette de fotograaf zich gereed om me te zien omvallen, niet dus
Bepijling : prima, zelfs een blinde kon de splitsingsborden niet missen
Bevoorrading :prima, warme soep, banaan, cake, sinaasappel en Aquarius
parcours : prima
Hier en daar wat druk en 'getemporiseerd' file rijden. Droge, zuigende en modderstukken wisselden elkaar af.
Er waren nogal wat deelnemers die zich miskeken op deze tocht, de modder maakte het zwaar.
Veel splitsingen en dus opties om een stukje af te snijden.
Aan den apres weer blijven plakken.
Conditie was redelijk vandaag. Als fiets was de SS van de partij. V-brakes en één versnelling wil zeggen dat er niet veel problemen te verwachten zijn met de mechaniek in de modder. Maar dat wilde wel zeggen : stevig stompen in de modderstroken. Eén versnelling lager had me een stuk geholpen om door die stukken te geraken. Op de lichtlopende delen kan ik dan weer niet genoeg snelheid maken.
Dus weer een ferme training in mijne hof.
Waar staan de foto's? Aan de waterplas op het eind zette de fotograaf zich gereed om me te zien omvallen, niet dus
- moddercrosser
- Mountainbiker
Post by moddercrosser »
Veel volk bij aankomst rond 8u50. Toch vlotte inschrijving en hop klaar voor 40km ploeterwerk. Af en toe wat filerijden, maar goed om effe op adem te komen, je kon namelijk vlug genoeg in 't rood rijden op zo'n parkoerske.
Veel technisch werk vandaag, plaskes ontwijken a volonté, serieus zuigende ondergrond met momenten.
Superstrook met modder die velen haatten, maar ik vond ze de leukste van al
. Bevoorrading mijn favoriete cake, halve bananen ipv schijfjes, sinas, aquarius, lekkere soep.
3 x op de foto onderweg, hoop via dit topic de link te vinden.
Wat antitankkanaal op en af. Redelijk moe met 42km op de teller gefinisht, lekkere hamburger op en cola en Lefke. Wat kan ne zondag toch schoon zijn.
omgedraaide Gazet Van Antwerpen : 18.88 /h
Gps-track beschikbaar vanaf 7/2/2010 18H44
Veel technisch werk vandaag, plaskes ontwijken a volonté, serieus zuigende ondergrond met momenten.
Superstrook met modder die velen haatten, maar ik vond ze de leukste van al
3 x op de foto onderweg, hoop via dit topic de link te vinden.
Wat antitankkanaal op en af. Redelijk moe met 42km op de teller gefinisht, lekkere hamburger op en cola en Lefke. Wat kan ne zondag toch schoon zijn.
omgedraaide Gazet Van Antwerpen : 18.88 /h
Gps-track beschikbaar vanaf 7/2/2010 18H44
-
Lee Towers
- Mountainbiker
Post by Lee Towers »
inderdaad, mooie hobby hebben we tochmoddercrosser wrote:Wat kan ne zondag toch schoon zijn.
-
proflex 1
- Mountainbiker
mijn maat heeft een kaartje gevraagd aan die fotograaf aan dat water.
de website is www.vbrfotografie.be
info@vbrfotografie.be
ik vond het ook een leuke tocht .samen met mijn maat vanuit essen totaal 70 km mooie training.
groeten ruud
de website is www.vbrfotografie.be
info@vbrfotografie.be
ik vond het ook een leuke tocht .samen met mijn maat vanuit essen totaal 70 km mooie training.
groeten ruud
- Boduognat
- Mountainbiker
Ik vind het bizar dat er zo veel lovend over den toer en over het parcours geschreven wordt.
Ieder zijn ding en voorkeur waarschijnlijk.
Ik zeg eigenlijk al paar jaar lang dat ik hier niet meer kom rijden. Heb me toch laten overhalen door mijne copain. Maar is wel de laatste keer geweest. Heeft niets met de organistaie te maken he, laat dat duidelijk zijn.
Ik vind het klein schietveld eerlijk gezegd geen geschikt terrein om in te mtb. Dat ligt volgens mij 12 maanden op een jaar modderig en nat.
Mss wat te verwend door de toeren in Holland (Huybergen, Hoogerheide, Woensdrecht, Wouw en omstreken). Maar in vergelijking met die toeren vond ik die vandaag echt niks. Het spijt me.
O.k. ik rijd sowieso al liever op een mooi, droog goed bollend parkoers waar enkele 'bergjes' inzitten en mijn conditie is nog nooit zo slecht geweest als op de moment.
Dat zal allemaal wel meespelen hoor.
Ik vond deze toer van het goeie teveel ; te veel plassen, te veel modder, ...
De eerste 12 km vond ik gewoon vervelend rijden en nadien ging het wel tot aan de stop. Vanaf de bevoorrading tot de laatste 8 ofzo ging het ook wel maar van toen was het berezwaar (voor mij he
).
16.3 gemiddeld.
Bosduin, 't klein schietveld, 't militair domein niet mijn ding.
Aan de bevoorrading hoorde ik toch van verschillenden andere commentaren dan ik hier lees.
Afijn ; ben eigenlijk wel tevreden dat er mensen zijn die dit wel leuk vonden. We moeten niet allemaal hetzelfde zijn he.
Ieder zijn ding en voorkeur waarschijnlijk.
Ik zeg eigenlijk al paar jaar lang dat ik hier niet meer kom rijden. Heb me toch laten overhalen door mijne copain. Maar is wel de laatste keer geweest. Heeft niets met de organistaie te maken he, laat dat duidelijk zijn.
Ik vind het klein schietveld eerlijk gezegd geen geschikt terrein om in te mtb. Dat ligt volgens mij 12 maanden op een jaar modderig en nat.
Mss wat te verwend door de toeren in Holland (Huybergen, Hoogerheide, Woensdrecht, Wouw en omstreken). Maar in vergelijking met die toeren vond ik die vandaag echt niks. Het spijt me.
O.k. ik rijd sowieso al liever op een mooi, droog goed bollend parkoers waar enkele 'bergjes' inzitten en mijn conditie is nog nooit zo slecht geweest als op de moment.
Dat zal allemaal wel meespelen hoor.
Ik vond deze toer van het goeie teveel ; te veel plassen, te veel modder, ...
De eerste 12 km vond ik gewoon vervelend rijden en nadien ging het wel tot aan de stop. Vanaf de bevoorrading tot de laatste 8 ofzo ging het ook wel maar van toen was het berezwaar (voor mij he
16.3 gemiddeld.
Bosduin, 't klein schietveld, 't militair domein niet mijn ding.
Aan de bevoorrading hoorde ik toch van verschillenden andere commentaren dan ik hier lees.
Afijn ; ben eigenlijk wel tevreden dat er mensen zijn die dit wel leuk vonden. We moeten niet allemaal hetzelfde zijn he.