is drie weken "out" zijn schadelijk voor de condit

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Hoe bedoelt ge?
'Ik herstel super snel' = mijn verloren conditie komt heel snel terug.
'Ik herstel super snel' = na een uitputtende dag ben ik daags erop direct volledig gerecupereerd.

P.S. Geen zelfmoordneigingen gehad na het langdurig nemen van Roaccutane? In de literatuur is er immers bij sommige individuen een verband vastgesteld.
Last edited by JeF GT on Tue 20 Jul 2004 08:50, edited 1 time in total.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Roaccutane, waar is de tijd.. ik dacht dat men dat uit de handel genomen had wegens kankerverwekkend? Is wel straf spul en zeer effectief, zeker in combinatie met Minocin. Ik hoop dat het doeltreffend was, Hollander !
Ik mocht toen alvast niet in de zon lopen, wegens verhoogde kans op verbranding , dat weet ik nog wel.
Merci JFK, nu weet ik waar mijn morbide zelfdestructieneigingen vandaan komen #-o
Ik denk niet dat als je antibiotica voor lange periodes in lage dosissen moet nemen, er een probleem is voor je conditie. Je hebt al die tijd toch wel kunnen fietsen, vermoed ik?
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Zit met een ander (gelukkkig geen ernstig) probleem: ik ga 3 weken op vakantie en mijn fiets kan niet mee.
Zou het kwaad kunnen als ik in die 3 weken ga joggen i.p.v. fietsen?
(heb niet de bedoeling om me kapot te lopen, maar zou graag nog in men fietsbroekske kunnen als ik terug thuis ben :P )

Willy
brecht256
Mountainbiker

Post by brecht256 »

ik ga binnekort ook 2 weken op vakantie en mijn fiets kan ook niet mee.

ik was ook al vanplan om wat te gaan joggen ...

volgens mij kan het toch niet slecht zijn ?
je traint toch ten minste iets...

mja , ik weet er het fijne ook niet van ...

goed of niet ?
een_echte_hollander
Mountainbiker

Post by een_echte_hollander »

JFK wrote:Hoe bedoelt ge?
'Ik herstel super snel' = mijn verloren conditie komt heel snel terug.
'Ik herstel super snel' = na een uitputtende dag ben ik daags erop direct volledig gerecupereerd.

P.S. Geen zelfmoordneigingen gehad na het langdurig nemen van Roaccutane? In de literatuur is er immers bij sommige individuen een verband vastgesteld.
ik bedoel dit: na een uitputtende dag ben ik daags erop direct volledig gerecupereerd.

mijn benen voelen gewoon lichter, en ik kan langer spanning volhouden.

en ik wist wel van die zelfmoordneigingen, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet echt in. enige bijwerking die ik had was droge lippen. en het heeft zeker geholpen, totaal geen pukkels meer (3 keer afkloppen).
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Ge herstelt waarschijnlijk super snel omdat ge heel veel reserve hebt. Toen ik anderhalfjaar terug na 2 jaar stilliggen herbegon werd ik de eerste twee maanden ook nooit echt moe.

Maar dat komt ook omdat je jezelf automatisch niet gaat forceren. Een rit van 5u (zelfs op toeristentempo) was toen bijna gelijk aan zelfmoord en deed ik dus niet.
Terwijl ik nu wel 5u kan rijden en me nadien nog steeds fris kan voelen.

P.S.: Heb die link verwijderd in mijn berichten, zo leest het hier wat makkelijker en moet er niet van links naar rechts gescrolld worden.
Rapid
Mountainbiker

Antibiotica nemen.

Post by Rapid »

JFK wrote:Over zoiets doe ik dus mijn thesis...

En ik moet je teleurstellen, maar al vanaf de tweede week geen training begin je serieus aan je capaciteiten in te boeten. Vooral de cardiovasculaire.

Kracht verlies je bijna niet, dus probeer vooral cardiovasculair te onderhouden. Wandelen kan een optie zijn...
Hoe zit het eigenlijk met het nemen van antibiotica?

Ik ben niet ziek, maar heb een ontsteking opgelopen in een wondje. Hiervoor moet ik nu 10 dagen antibioticum nemen. Ik blijf natuurlijk elke zondag mijn TT's rijden en in de week misschien een trainingske.
Ga ik zondag, na 1 week antibiotica, mijn mtb vrienden niet meer kunnen volgen? [-o<

't Zou spijtig zijn want na pas 4 weken terug te rijden, ben ik al terug met ons treintje kunnen meerijden tegen ong. 36-37 km/h op de vlakke stukken in Langdorp. :drunk: En op de Bosberg hebben ze me niet kunnen achterlaten, integendeel zelfs...... :P
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

wat betreft antibiotica : zoveel verlies je er niet door.
het werkt wel een beetje als een rem, gezien, deze zowel ziektekiemen als goede stoffen vernietigd. van 1 week weet je vrijwel niks, het veranderd wel wanneer je een 2 weken en langer moet.
een aanrader is, bij aantibiotica innemen, dat je niet voluit traint. ALTIJD op reserve rijden dus. dan put je je lichaam niet uit. hoe meer je hierop let bij je kuur, des te minder verlies je.

dus je verliest er niet veel door, maar lijkt wel wat met een rem op te rijden. anderhalf week a 2 later na de kuur, gaat het weer vlotter.

ps: dat remmend gevoel komt, doordat je lichaam zowel op de ziektekiemen als de antibiotica reageert, en dus niet tenvolle kan richten op uw inspanningen.
Rapid
Mountainbiker

Post by Rapid »

Sunn xtreme wrote:wat betreft antibiotica : zoveel verlies je er niet door.
het werkt wel een beetje als een rem, gezien, deze zowel ziektekiemen als goede stoffen vernietigd. van 1 week weet je vrijwel niks, het veranderd wel wanneer je een 2 weken en langer moet.
een aanrader is, bij aantibiotica innemen, dat je niet voluit traint. ALTIJD op reserve rijden dus. dan put je je lichaam niet uit. hoe meer je hierop let bij je kuur, des te minder verlies je.

dus je verliest er niet veel door, maar lijkt wel wat met een rem op te rijden. anderhalf week a 2 later na de kuur, gaat het weer vlotter.

ps: dat remmend gevoel komt, doordat je lichaam zowel op de ziektekiemen als de antibiotica reageert, en dus niet tenvolle kan richten op uw inspanningen.
Er is een dokter in de zaal!!! :P

Bedankt, Sunn xtreme, toch een beetje een geruststelling. :wink:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

nee hoor, geen dokter :-D

is veel ervaring, en veel info vergaard met de loop van de jaren :-D
Post Reply