kenda blue groove of kenda karma in de 2.0
ben ze sinds kort aant teste en ik ben er zeer content van!
de blue groove is iets allrounder als de karma.
het gewicht licht beide rond de 450g wat mooi licht is
en de breedte is te vergelijken met ne schwalbe 2.1(racing ralph).
ga waarschijnlijk de bleu groove als voorband gebruike en nen raceking als achterband voor de duatlons dit najaar.
Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
tja ik rijdt nu met mk ss aan 470gr/band + latex
als ik voor een band kies van 570gr/band
dan is mijn bike 200gr zwaarder, "and that my friend is to much"
als ik voor een band kies van 570gr/band
dan is mijn bike 200gr zwaarder, "and that my friend is to much"
- saiko
- Test team
Dikke flanken,goed profiel,weinig rolweerstand, zachte compound en toch niet slijten en dan ook nog licht.
Daar zijn we allemaal naarop zoek denk ik :)
Maar jammer genoeg bestaat het niet en moeten we compomis maken.
afhankelijk van het parcours en van de afstand maak ik mijn keuzes.
Vorig jaar 70% van de tijd met blackpanters gereden en dus moeten inboeten op het gewicht maar wel zeer lage rolweerstand en slechts 1 keer lek gereden ermee.
Daar zijn we allemaal naarop zoek denk ik :)
Maar jammer genoeg bestaat het niet en moeten we compomis maken.
afhankelijk van het parcours en van de afstand maak ik mijn keuzes.
Vorig jaar 70% van de tijd met blackpanters gereden en dus moeten inboeten op het gewicht maar wel zeer lage rolweerstand en slechts 1 keer lek gereden ermee.
-
bezembiker
- Mountainbiker
Post by bezembiker »
bedankt iedereen voor de reakties!
ik ben er nog niet volledig uit maar ik denk dat het vooraan een roro en achteraan een rara gaat worden!
daar de meeste daar mee rijden en er over continental niet veel gesproken word ga ik me bij de banden houden die ik een beetje ken!
ik ben er nog niet volledig uit maar ik denk dat het vooraan een roro en achteraan een rara gaat worden!
daar de meeste daar mee rijden en er over continental niet veel gesproken word ga ik me bij de banden houden die ik een beetje ken!
-
Yalta-cruiser
- Mountainbiker
Post by Yalta-cruiser »
Ik kan brunox wel volgen, maar anderzijds zijn er niet echt massa's alternatieven voor het aanbod van Schwalbe.
Ik heb (geloof me) al heel veel merken van banden gemonteerd en hoewel schawlbe scheuren, verslijten als gek, blijven het prijs/kwaliteit geen slechte banden.
Ze verstommen me steeds weer door hun jaarlijks aanbod.
Er moet volgens mij veel research in hun compounds en profielen steken en als je dan elk jaar een andere/nieuwe band kan uitbrengen vraag ik me soms af waarom de concurentie dat niet kan.
En ja, heb ook al zeer negatieve ervaringen met schwalbe, maar toch brengen ze vaak een band die aan veel eisen voldoet.
Grts.
Ik heb (geloof me) al heel veel merken van banden gemonteerd en hoewel schawlbe scheuren, verslijten als gek, blijven het prijs/kwaliteit geen slechte banden.
Ze verstommen me steeds weer door hun jaarlijks aanbod.
Er moet volgens mij veel research in hun compounds en profielen steken en als je dan elk jaar een andere/nieuwe band kan uitbrengen vraag ik me soms af waarom de concurentie dat niet kan.
En ja, heb ook al zeer negatieve ervaringen met schwalbe, maar toch brengen ze vaak een band die aan veel eisen voldoet.
Grts.
- Brunox
- Mountainbiker
Als je eens zoekt, zijn er alternatieven genoeg. Schwalbe is gewoon zo in the picture met hun OEM montage's , reclamecampagne's, etc etc, zodat de biker niet verder zoekt.
De opgedrongen wil, dat er maar een goede band zou zijn door Schwalbe is al één hele grote reden om er niet mee te rijden, eens te meer dat er alternatieven zat zijn.
De opgedrongen wil, dat er maar een goede band zou zijn door Schwalbe is al één hele grote reden om er niet mee te rijden, eens te meer dat er alternatieven zat zijn.
- Transalp
- Mountainbiker
Ik zoek een nieuwe achterband (geen UST).
Tot heden rij ik steeds met NN 1.8. Ik zoek opnieuw een smalle achterband ( ong 1.8 ). De bedoeling is er om een goeie allround band te monteren.
Ik heb al enkele banden gevonden.
* Schwalbe Rocket Ron 1,85
* Specialized Sauserwind 1,80
Welke band zouden jullie aanraden, of zijn er nog andere? Tips zijn altijd welkom?
Tot heden rij ik steeds met NN 1.8. Ik zoek opnieuw een smalle achterband ( ong 1.8 ). De bedoeling is er om een goeie allround band te monteren.
Ik heb al enkele banden gevonden.
* Schwalbe Rocket Ron 1,85
* Specialized Sauserwind 1,80
Welke band zouden jullie aanraden, of zijn er nog andere? Tips zijn altijd welkom?
Last edited by Transalp on Sun 07 Feb 2010 20:34, edited 1 time in total.
-
Yalta-cruiser
- Mountainbiker
Post by Yalta-cruiser »
Tja Brunox, wat moet ik daarop antwoorden zonder weer een polemiek te starten?
Er zijn ook fietsen genoeg zonder dat het C'dales of Speci's moeten zijn, maar daar is ook iedereen tevreden over..
Schwalbe lijkt me niet "opgedragen" maar als kleppers ermee rijden zullen ze niet echt slecht zijn (denk ik).
En zoals aangehaald, ik heb mijn deel van tegenslag met die banden al gehad, maar toch maak ik ze niet met de grond gelijk.
Inderdaad keuze van banden genoeg, maar om het gewicht en de presaties van sommige Schwalbes te halen moet je vaak lang zoeken.
Grts.
Er zijn ook fietsen genoeg zonder dat het C'dales of Speci's moeten zijn, maar daar is ook iedereen tevreden over..
Schwalbe lijkt me niet "opgedragen" maar als kleppers ermee rijden zullen ze niet echt slecht zijn (denk ik).
En zoals aangehaald, ik heb mijn deel van tegenslag met die banden al gehad, maar toch maak ik ze niet met de grond gelijk.
Inderdaad keuze van banden genoeg, maar om het gewicht en de presaties van sommige Schwalbes te halen moet je vaak lang zoeken.
Grts.
- pertotal
- Mountainbiker
mij werden volgende combinaties voorgesteld,bij de fietsenmaker.
schwalbe:vooraan,NN of RORO en achteraan,RR of FF
continental:vooraan,mountainking en achteraan,speedking
hutchinson:toro vooraan en python achteraan.
ik heb de combinatie van continental gestoken is goed kwa prijs en ik ben hier toch tevreden over
schwalbe:vooraan,NN of RORO en achteraan,RR of FF
continental:vooraan,mountainking en achteraan,speedking
hutchinson:toro vooraan en python achteraan.
ik heb de combinatie van continental gestoken is goed kwa prijs en ik ben hier toch tevreden over