smokey_fluppe wrote:Gisteren vaste toer van Ieper gereden om er weer in te komen, 35km.
Heb 2 maand stilgelegen en het viel goe mee, zal er rap weer inkomen.
Alles lag mooi besneeuwt, wat het nog plezanter maakte.
Wel 1 maal gevallen en met mijn hoofd in plas terecht gekomen, maar dat neem je erbij
Post je (sportieve) prestaties van de dag
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Vandaag een goeie 20 km gereden op de paadjes langs de vaart in ingelmunster en doorgereden tot het parcours in ooigem. Twas leuk weer om te rijden, wel koude tenen gehad.
Ik denk er toch over om klikpedalen te kopen want op de iets steilere klimmetjes gebeurt het toch vaak dat ik niet boven kom. Dan moet ik te voet de berg op maar aangezien het nogal glibberig is en mijn schoenzolen zo goed als vlak zijn gleed ik telkens weer naar beneden.
Ik denk er toch over om klikpedalen te kopen want op de iets steilere klimmetjes gebeurt het toch vaak dat ik niet boven kom. Dan moet ik te voet de berg op maar aangezien het nogal glibberig is en mijn schoenzolen zo goed als vlak zijn gleed ik telkens weer naar beneden.
- smokey_fluppe
- Mountainbiker
Post by smokey_fluppe »
Doe dat maar vlug, 1 x dat je dat gewent bent zal je nooit meer zonder willen rijden.Wouter V wrote:Vandaag een goeie 20 km gereden op de paadjes langs de vaart in ingelmunster en doorgereden tot het parcours in ooigem. Twas leuk weer om te rijden, wel koude tenen gehad.
Met gewone pedalen kan je enkel duwen, met kliks kan je ook trekken, en dat kan goed vanpas komen voor als je in de modder gaat ploeteren
En als het koud of nat is kan je overtreks aandoen, en dan heb je geen natte en koude voeten meer
Ik ga deze week naar de fietsenmaker voor een nazicht en ik ga er dan meteen klikpedalen laten opzetten. Misschien ga ik ondertussen ook eens kijken voor zo'n schoenovertreks. Merci voor den tipsmokey_fluppe wrote:Doe dat maar vlug, 1 x dat je dat gewent bent zal je nooit meer zonder willen rijden.Wouter V wrote:Vandaag een goeie 20 km gereden op de paadjes langs de vaart in ingelmunster en doorgereden tot het parcours in ooigem. Twas leuk weer om te rijden, wel koude tenen gehad.
Met gewone pedalen kan je enkel duwen, met kliks kan je ook trekken, en dat kan goed vanpas komen voor als je in de modder gaat ploeteren, en is ook minder belastend voor de benen.
En als het koud of nat is kan je overtreks aandoen, en dan heb je geen natte en koude voeten meer
- smokey_fluppe
- Mountainbiker
Post by smokey_fluppe »
Zeker doen, maar voor je gaat rijden met jou kliks, best eerst eens oefenen in het in en uitklikn van jou schoenen uit de pedalen, dat doe je best door je te ondersteunen tegen een muurtje ofzo.woutrr wrote:Ik ga deze week naar de fietsenmaker voor een nazicht en ik ga er dan meteen klikpedalen laten opzetten. Misschien ga ik ondertussen ook eens kijken voor zo'n schoenovertreks. Merci voor den tipsmokey_fluppe wrote:Doe dat maar vlug, 1 x dat je dat gewent bent zal je nooit meer zonder willen rijden.Wouter V wrote:Vandaag een goeie 20 km gereden op de paadjes langs de vaart in ingelmunster en doorgereden tot het parcours in ooigem. Twas leuk weer om te rijden, wel koude tenen gehad.
Met gewone pedalen kan je enkel duwen, met kliks kan je ook trekken, en dat kan goed vanpas komen voor als je in de modder gaat ploeteren, en is ook minder belastend voor de benen.
Maar je komt dat vlug gewoon hoor
- ikke met de fiets
- Mountainbiker