Nog niets terug te vinden over deze rit op het forum.
Iemand wat meer informatie? Een woordje van de organisatoren?
Za 06/02/2010 Ingooigem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
InMyKingdom
- Mountainbiker
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
heb gisteren een mail gestuurd naar de organisatie.
Normaal gaat deze richting de Kluis en zo.
Aangezien dit voor vele wielertoeristen weer het signaal is om te beginnen rijden, zit er nogal veel verhard in.
Ik doe hem nu al een paar jaar en is één van de eerste met een lange afstand... 30 50 of 70 km
Van zodra ik info heb, komt die hier terecht...
Normaal gaat deze richting de Kluis en zo.
Aangezien dit voor vele wielertoeristen weer het signaal is om te beginnen rijden, zit er nogal veel verhard in.
Ik doe hem nu al een paar jaar en is één van de eerste met een lange afstand... 30 50 of 70 km
Van zodra ik info heb, komt die hier terecht...
Eentje die ik meestal ieder jaar rijd om aan de conditie te werken.
Zondag reeds veel pijltjes zien hangen.
Omloop is zo te zien identiek aan vorig jaar.
Heel wat asfalt maar ook enkele nu ondoenbare stukken (bijvoorbeeld door de holle weg naar beneden vanaf vierschaar).Onverharde stukken achterkant Kwaremont.
Misschien gaan ze er nog in snijden maar ik betwijfel het.
Na de modderklauterpartij van Kluisbergen(Jowan) gaan we voor deze passen.Zowat heel mijn aandrijving + derailleurs moeten vernieuwen.Mijn nieuwe onderdelen nog wat sparen.
Streek is veel te moddergevoelig.
Toch voor diegene die het zien zitten een eerste keer een lange afstand. (70km) in een mooi landschap.
Zondag reeds veel pijltjes zien hangen.
Omloop is zo te zien identiek aan vorig jaar.
Heel wat asfalt maar ook enkele nu ondoenbare stukken (bijvoorbeeld door de holle weg naar beneden vanaf vierschaar).Onverharde stukken achterkant Kwaremont.
Misschien gaan ze er nog in snijden maar ik betwijfel het.
Na de modderklauterpartij van Kluisbergen(Jowan) gaan we voor deze passen.Zowat heel mijn aandrijving + derailleurs moeten vernieuwen.Mijn nieuwe onderdelen nog wat sparen.
Streek is veel te moddergevoelig.
Toch voor diegene die het zien zitten een eerste keer een lange afstand. (70km) in een mooi landschap.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
YVEGEM SPORTIEF ism SV INGOOIGEM
nodigen uit
MOUNTAIN BIKE/ VTT
14de OMLOOP VLAAMSE ARDENNEN
MET TIEGEMBERG / OUDE KWAREMONT / PATERSBERG /
COTE TRIEU / KLUISBOS / SCHELDEVALLEI
(650 deelnemers in 2009)
Zaterdag 6 februari 2010
Inschrijving van 8.00u tot 14.00u
café ‘DE SMESSE’ te Ingooigem - Anzegem
Keuze afstand: 35 - 55 - 71 km
Recreatieve toertocht / Toertocht open voor iedereen
Ravitos / Bike Wash / Douches
(geen verhuur fietsen)
Info Eddy Dewaele: tel: 056/77.55.82 – 0475/244.091
Met medewerking van WBV: Wielerbond Vlaanderen
Deelnamekost: 2 euro – 4 euro.
nodigen uit
MOUNTAIN BIKE/ VTT
14de OMLOOP VLAAMSE ARDENNEN
MET TIEGEMBERG / OUDE KWAREMONT / PATERSBERG /
COTE TRIEU / KLUISBOS / SCHELDEVALLEI
(650 deelnemers in 2009)
Zaterdag 6 februari 2010
Inschrijving van 8.00u tot 14.00u
café ‘DE SMESSE’ te Ingooigem - Anzegem
Keuze afstand: 35 - 55 - 71 km
Recreatieve toertocht / Toertocht open voor iedereen
Ravitos / Bike Wash / Douches
(geen verhuur fietsen)
Info Eddy Dewaele: tel: 056/77.55.82 – 0475/244.091
Met medewerking van WBV: Wielerbond Vlaanderen
Deelnamekost: 2 euro – 4 euro.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Misschien ga ik vanavond nog om parcours en geef ik hier wat extra uitleg... 
Ter info: ik zit niet in de organisatie hé
... Ik ken er een paar een beetje... 
Ter info: ik zit niet in de organisatie hé
Deze mail heb ik ontvangen van organisatie.
Hiermede nodig ik je samen met je fietsvrienden uit op onze VTT-mountainbike tocht van zaterdag 6 februari 2010 te Anzegem-Ingooigem ( Streuvelsdorp).
De startplaats is aan café het Smesseplein, je kan inschrijven van 8u tot 14u. Parking, douches , pech- en medische dienst voorzien.
De afstanden zijn 35 km ( licht heuvelachtig, Tiegemberg en Scheldevallei), 55 km met enkele hellingen ( oa. Oude Kwaremont en Patersberg) en de 71 km voor de klasbakken ( oa. Hotond en Cote Trieu), dus op maat van ieders capaciteiten.
In bijlage vind je het volledig uitgestippelde parcours met aanduiding van de 3 bevoorradingen.
Na de tocht kan je genieten van een gratis boterham met warme soep of nen Sint-Bernardus.
Hiermede nodig ik je samen met je fietsvrienden uit op onze VTT-mountainbike tocht van zaterdag 6 februari 2010 te Anzegem-Ingooigem ( Streuvelsdorp).
De startplaats is aan café het Smesseplein, je kan inschrijven van 8u tot 14u. Parking, douches , pech- en medische dienst voorzien.
De afstanden zijn 35 km ( licht heuvelachtig, Tiegemberg en Scheldevallei), 55 km met enkele hellingen ( oa. Oude Kwaremont en Patersberg) en de 71 km voor de klasbakken ( oa. Hotond en Cote Trieu), dus op maat van ieders capaciteiten.
In bijlage vind je het volledig uitgestippelde parcours met aanduiding van de 3 bevoorradingen.
Na de tocht kan je genieten van een gratis boterham met warme soep of nen Sint-Bernardus.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Dit gekregen van de organisatie

Korte beschrijving:
35 km:
Via de Scheihoek naar Hulstbos. Achter de Langergemhoeve via de zandstrook naar de Schernaai. Vanaf de Schernaai dalen we af richting lijsternest om daarna richting Tsjamenstraat te rijden vanwaar we naar het hellobos toe rijden. De gekende boomgaard vormt de aansluiting met Tiegembos. Via Kaster gaan we dan richting de Varent om in Kerkhove aan de eerste bevoorrading te komen. Hier is de eerste splitsing. De strook langs de Schelde brengt de bikers dan richting Waarmaarde en Avelgem. Vanuit Avelgem gaan we richting Otegem om dan weer aansluiting te vinden met Yvegem...
55 km
Gaat na de eerste bevoorrading de andere kant van de schelde verkennen. We gaan eerst richting Kwaremont die we dan afdalen richting Patersberg. Na de Patersberg krijgen we de splitsing tussen de 71 en 55 km. De 55 km gaat na De Patersberg via het Monument van Van Wijnendale richting de Kluisberg. Via Calmont vinden we aansluiting met de Pensemont die we beklimmen tot aan de Vierschaar. De gekende route over de Kluisberg brengt ons tot aan de molen, waar we de tweede bevoorrading terugvinden. Via Ruien gaan we dan weer naar de Westvlaamse kant van de schelde om aansluiting te vinden op de 35 km te Rugge...
71 km
Na de splitsing achter de Patersberg rijden we richting Zulzeke. Na Zulzeke gaan we richting 3de bevoorrading. Na de bevoorrading klimmen we richting "den hotond" waar we de witte molen tegenkomen. Heinsdaele laten we rechts liggen en we gaan via Labroye naar den Trieu oftewel de Knokteberg waarna we weer aansluiting vinden met de 55 km vooraleer die het Kluisbos binnen rijden.
Voila, dit kon ik dus afleiden uit het plannetje, vraag me dus niet naar de staat van het parcours, want dat kan ik er niet uit afleiden...

Korte beschrijving:
35 km:
Via de Scheihoek naar Hulstbos. Achter de Langergemhoeve via de zandstrook naar de Schernaai. Vanaf de Schernaai dalen we af richting lijsternest om daarna richting Tsjamenstraat te rijden vanwaar we naar het hellobos toe rijden. De gekende boomgaard vormt de aansluiting met Tiegembos. Via Kaster gaan we dan richting de Varent om in Kerkhove aan de eerste bevoorrading te komen. Hier is de eerste splitsing. De strook langs de Schelde brengt de bikers dan richting Waarmaarde en Avelgem. Vanuit Avelgem gaan we richting Otegem om dan weer aansluiting te vinden met Yvegem...
55 km
Gaat na de eerste bevoorrading de andere kant van de schelde verkennen. We gaan eerst richting Kwaremont die we dan afdalen richting Patersberg. Na de Patersberg krijgen we de splitsing tussen de 71 en 55 km. De 55 km gaat na De Patersberg via het Monument van Van Wijnendale richting de Kluisberg. Via Calmont vinden we aansluiting met de Pensemont die we beklimmen tot aan de Vierschaar. De gekende route over de Kluisberg brengt ons tot aan de molen, waar we de tweede bevoorrading terugvinden. Via Ruien gaan we dan weer naar de Westvlaamse kant van de schelde om aansluiting te vinden op de 35 km te Rugge...
71 km
Na de splitsing achter de Patersberg rijden we richting Zulzeke. Na Zulzeke gaan we richting 3de bevoorrading. Na de bevoorrading klimmen we richting "den hotond" waar we de witte molen tegenkomen. Heinsdaele laten we rechts liggen en we gaan via Labroye naar den Trieu oftewel de Knokteberg waarna we weer aansluiting vinden met de 55 km vooraleer die het Kluisbos binnen rijden.
Voila, dit kon ik dus afleiden uit het plannetje, vraag me dus niet naar de staat van het parcours, want dat kan ik er niet uit afleiden...
- Rock Rider
- Mountainbiker
-
meester biek
- Mountainbiker
Post by meester biek »
Toch wel, rij hem zeker, en dit voor de 4de of 5de keer al.Rock Rider wrote:hmm, blijkbaar nie veel volk dat naar hier afkomt?
Deze keer net zoals vorige twee edities kom ik terug voor de langste afstand.
Pik zoals vorig jaar in achter m'n (achter)deur.
Hopelijk meer geluk dan toen, net voor den Hotond m'n derrie in da smerig stuk bij dat draaimolentje naar de kl*ten
Zo te zien zit dat er weer in ... Hopelijk niet te veel regen meer, anders omzeil ik da stuk wel ....Niet te veel veranderingen bovendien, alleen in de terugkeer in Rugge zie ik kleine wijziging.
Altijd leuke tocht, nogal veel bane, maar veel km en hm (verleden jaar ruim 1000 op de 70 km) en dit keer 3 bevoorradingen
Zaterdag al enkele 'uitpijlers' gezien. Als het morgen niet regent, mss. kleine verkenning ...
Bedankt trouwens voor het duidelijke kaartje