We hebben vandaag voor de eerst keer terug een tt gaaan rijden dit jaar,
met ne man of 5 vertrokken, maar zoals gewoonlijk is KURT weer te machtig om bij te houden en weg was hij.
Samen met dodgeW200, Joost en zijn shoonbroer de 30 km rustig uitgereden en vooral genoten van weer op ons stalen ros te zitten.
De dodge is een paar keer gevallen zelf ben ik ook 1 maal onder uit mogen gaan, maar dat hoort erbij.
Het was weer een prachtig uitgetekend parcour zoals we het gewoon zijn in Huldenberg, met dank aan de organisatie kijken we al uit naar volgende week in Pellenberg, daar gaan we voor de 40 km, elke week iets meer.
Spaver
Zo 31/01/2010 Huldenberg
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
Proficiat met jullie super tocht. De Herders hebben er ook dit jaar enorm van genoten ...
Enkele foto's van onderweg:
http://www.herders.be/fotos/2010/0131.html

Enkele foto's van onderweg:
http://www.herders.be/fotos/2010/0131.html

-
lefty-rider
- Mountainbiker
Post by lefty-rider »
Nen groten duim voor de organisatoren, zelden zo'n afgewerkte tt gezien. Mss op de lage afstand (60km) een postje meer zetten voor de drinkbus te kunnen vullen vond dat persoonlijk nogal wat ver uit elkaar liggen. Volgend jaar zeker weer van de partij en hopelijk meer volk op de track zo kunt ge tenminste wat spelen
.
Echt naar mijn mening de beste tot zover......
grtz en tot zondag in het kustcriterium.
Echt naar mijn mening de beste tot zover......
grtz en tot zondag in het kustcriterium.
Ook van mij een dikke duim voor de organisatie (die dikke duim is ook letterlijk te nemen) Ben in afdaling van de mooie singletrack in het bos na 10-tal km van mijn fiets gekatapulteerd. Mijn fiets vloog weg net naast een boom, effe chance)
Ging voor de 50 maar heb laatste 10 ingekort. Krampen dedju, volgende keer wa meer magnesium zeker?
Schitterend parcours in een wit kleedje, super.
Enig minpuntje, om 13u kon je fiets al niet meer afspoelen maar douchen kon nog wel en dat was belangrijkste.
Volgend jaar kom ik terug en dan rij ik de 50 zeker uit!!
Ging voor de 50 maar heb laatste 10 ingekort. Krampen dedju, volgende keer wa meer magnesium zeker?
Schitterend parcours in een wit kleedje, super.
Enig minpuntje, om 13u kon je fiets al niet meer afspoelen maar douchen kon nog wel en dat was belangrijkste.
Volgend jaar kom ik terug en dan rij ik de 50 zeker uit!!
- fred racket
- Mountainbiker
Post by fred racket »
Alweer een prachtige tocht in m'n favoriete streek. Dankzij de vorst en de sneeuw was het parcours redelijk hard en droog. Ik kan me voorstellen dat het wat anders geweest was, met de regen van de afgelopen weken, indien het niet gevroren had.
Echt glad vond ik het niet, maar er was wel extra concentratie nodig en op sommige klimmetjes was het soms lastig om vooruit te geraken. Mijn achterwiel heeft in elk geval een langere afstand afgelegd dan mijn voorwiel.
Gezien mijn conditie, tengevolge een val drie maanden geleden, op een zeer laag peil staat, heb ik gekozen voor een korte afstand. Met 35km op de teller aangekomen en dat was toch wel voldoende. Zo had ik nog de tijd voor een leffe en was ik op tijd thuis voor het WK.
Toch heel anders rijden dan bij ons in de kempen, waar het elke week een wedstrijd lijkt en waar je je soms schaamt om met de mtb te rijden.
Geen koerskonijnen die je in de kant rijden en meer vrouwen aan de start
In elk geval een perfecte organisatie en een prachtig decor.
Onderweg nog iemand met een snowboard gezien!
De volgende twee weken nog meer van dat in Pellenberg en Heverlee
Echt glad vond ik het niet, maar er was wel extra concentratie nodig en op sommige klimmetjes was het soms lastig om vooruit te geraken. Mijn achterwiel heeft in elk geval een langere afstand afgelegd dan mijn voorwiel.
Gezien mijn conditie, tengevolge een val drie maanden geleden, op een zeer laag peil staat, heb ik gekozen voor een korte afstand. Met 35km op de teller aangekomen en dat was toch wel voldoende. Zo had ik nog de tijd voor een leffe en was ik op tijd thuis voor het WK.
Toch heel anders rijden dan bij ons in de kempen, waar het elke week een wedstrijd lijkt en waar je je soms schaamt om met de mtb te rijden.
Geen koerskonijnen die je in de kant rijden en meer vrouwen aan de start
In elk geval een perfecte organisatie en een prachtig decor.
Onderweg nog iemand met een snowboard gezien!
De volgende twee weken nog meer van dat in Pellenberg en Heverlee
Deze stond al lang met stip aangeduid op de kalender. Denk dat ik hier startte voor de 9 de keer. Nog nooit zo een prachtig parcours voorgeschoteld gekregen. Dat kwam natuurlijk door de sneeuw, prachtige vergezichten dankzij het stralende winterzonnetje
Het was wel steeds attent zijn en je concentreren....voor de ijsplekken.
Goede bepijling en spitsingen, bevoorrading meer dan voldoende(soep hoeft niet, blijft toch op mijn maag liggen)
Wat moet ne mens nog meer hebben op een zondagvoormiddag..??
Aja, nen aprés en die was heerlijk int zonneke met nen Duvel en een
sigaretteke.
Proficiat aan de organisatie
maar vond de inschrijving ook wat verward en een bewaakte fietsstalling zou ook wel mogen (er is plaats genoeg)
tot de volgende editie
Zondag wordt een moeilijke keuze: Herne of Pellenberg....we zien wel
Het was wel steeds attent zijn en je concentreren....voor de ijsplekken.
Goede bepijling en spitsingen, bevoorrading meer dan voldoende(soep hoeft niet, blijft toch op mijn maag liggen)
Wat moet ne mens nog meer hebben op een zondagvoormiddag..??
Aja, nen aprés en die was heerlijk int zonneke met nen Duvel en een
sigaretteke.
Proficiat aan de organisatie
tot de volgende editie
Zondag wordt een moeilijke keuze: Herne of Pellenberg....we zien wel
- Docteur Dérailleur
- Mountainbiker
Post by Docteur Dérailleur »
voor de zesde maal present : ik zou hem niet willen missen, al moet ik elk jaar eerst gaan helpen op ons landbouwbal (en lig ik pas laat in bed).
Zalig kunnen rijden in de ochtendzon in een mooi wintersportlandschap. Het ene nummertje doen na de andere (van de hellingen): ik, mijn bike en het parcours in een sensuele menage-à-trois...Leuk.
De vraag was niet : "wanneer ga ik vallen?", maar "hoeveel keer ga ik vallen?"
Het antwoord was ditmaal de verrassend lage score van "slechts twee keer". De ene keer een uitschuiver op eigen rekening. De tweede keer moest ik de kant in schuiven omdat Hij-Die-Voor-Mij-Gleed bijna het riviertje in dook. Ik zei nog tegen hem dat hij bijna een echte triatlon aan het afwerken was: eerst fietsen, dan zwemmen en dan (nat) teruglopen.
Gezellig dus...en op naar het volgende!
Zalig kunnen rijden in de ochtendzon in een mooi wintersportlandschap. Het ene nummertje doen na de andere (van de hellingen): ik, mijn bike en het parcours in een sensuele menage-à-trois...Leuk.
De vraag was niet : "wanneer ga ik vallen?", maar "hoeveel keer ga ik vallen?"
Het antwoord was ditmaal de verrassend lage score van "slechts twee keer". De ene keer een uitschuiver op eigen rekening. De tweede keer moest ik de kant in schuiven omdat Hij-Die-Voor-Mij-Gleed bijna het riviertje in dook. Ik zei nog tegen hem dat hij bijna een echte triatlon aan het afwerken was: eerst fietsen, dan zwemmen en dan (nat) teruglopen.
Gezellig dus...en op naar het volgende!