Zo 31/01/2010 Huldenberg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
t-C-elite
Mountainbiker

Post by t-C-elite »

Iedereen bedankt voor de super organisatie, het was de eerste keer dat ik meereed en de tocht is super bevallen! De klimmetjes en de afdalingen maakte het heel mooi om te rijden.
Gr.
Gun*666
Mountainbiker

Post by Gun*666 »

Was inderdaad een heel prachtige tocht en zeker de verre verplaatsing van Dendermonde waard .

Was soms wel wat uitkijken maar zeer zeker te doen . Heb de laatste weken al ergere TT's meegemaakt en dan op platte tochten .

De singletracks in de bossen amai subliem gewoon =D> =D>

Heel goed geammuzeerd en volgend jaar zeker terug .

Organisatie top - bepijling top =D> =D> Doe zo voort =D> =D>
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

Sneeuw is zo mijn ding niet, toch content da'k geweest ben. 50 km gedaan op een slakkengangetje, ondanks dat nog tweemaal onderuit gegaan. Uitpijling en splitsingen, een voorbeeld voor velen ...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

laagvlieger wrote:
Iegienie wrote:hehe, zoals elk jaar was Huldenberg weer de max.

verslagje op de team green web blog : www.team-green.be !
Hey kan het zijn da jij mij gehompen hebt met mijn ketting een kilometer van de finish.
Had chainstuck en plots zat de ketting op de achterste casette kruis over een #-o #-o
Wringen wringen maar geen beweging in te krijgen, Kim Saenen ook nog gestopt en er is naar gekeken ,ook nog een dame die er bij was. Die kreeg mijn power linkske open en ikke niet :oops: :oops:
Nog een geluk da het allemaal naar beneden was(bijna) die kilometer. Dus gewoon laten bollen hé :P

Aan de mensen die geholpen hebben,hartelijk dank.
Over de organisatie niets dan lof hé,zou zegge doe zo voort =D> =D>
dat zal de kurt geweest zijn, moest op tijd thuis zijn en is ietske eerder afgedraaid.
mahna-mahna
Mountainbiker

Post by mahna-mahna »

Gekozen voor de 50 km , en zoals reeds gezegd het was prachtig biken !!!
buffaloyann
Mountainbiker

Post by buffaloyann »

Prachtig parcours, heerlijk weer, tiptop organisatie, ... 't was zeer plezant! Wel een paar serieus gevaarlijke afdalingen waar de ene na de andere mtb'er onderuit ging (inclusief mezelf). Volgend jaar zien ze me zeker terug.
FOUTURE
Mountainbiker

Mega-biketocht !!!!!

Post by FOUTURE »

Mensen, nen dikke merçi hé : 't was gewoon effenaf prachtig, zo in de sneeuw, op bevroren ondergrond !

Vertrokken in alle vroegte om kwart na acht voor een tourtocht die ik nog niet eerder gereden heb. De zon is net wakker. Het is hier precies een ski-oord !

Ondanks een nog niet volledig genezen borstvalling en een gevoelige linker achillespees van het joggen in de duinen, toch maar geopteerd voor de 60 km, en er geen seconde spijt van gehad. Enkele nóg vroegere vogels hebben al een vijftal bandensporen door de maagdelijke sneeuw getrokken.

Het bolt bijzonder lekker op het krakend sneeuw/ijslaagje, en ik blijk me ideaal gekleed te hebben tegen de vrieskou : een neopreen jak, een fietstrui met lange mouwen, en een onderhummeke. Een winterse bikebroek en voor alle zekerheid nog een paar beenstukken eronder om mijn reumatische knieën warm te houden. Bikehandschoenen met lange vingers en daarboven nog een paar zwartleren handschoenen voor motards. Waterdichte sokken met rooie skikousen erboven, in hoge bikeschoenen met geïntegreerde sneeuwgetten (gekocht bij Probike in Tervuren, die komen in deze streek dus écht van pas). Nog een dun mutsje onder mijn helm en een baard van twee weken, en niets kan ons nog deren. Geen greintje kou geleden en me ook niet in het zweet gereden, meer moet dat niet zijn !

Behalve... vàllen, natuurlijk. Drie keer tegen de wereld op 60 km, telkens op steile asfaltbaantjes waar soms toch echt spekgladde ijsspiegels op lagen, en zowat 50% op zijn doos ging. De laatste keer omdat ik te hard moest remmen om een vallende biker te ontwijken. Maar op de singletracks gaat het bijzonder goed met mijn slijmgroene Cannondale "Hummer" Prophet op 2,35" Fat Albert Snakeskinzzz... Omhoog gaat traag, maar dat ligt aan het baasje (53 jaar, 193 cm en 111 kg, droog aan de haak - als dat tegen de wereld slaat verandert de omloopbaan van de aarde toch een paar millimeter :roll: ) maar naar beneden donderen in de hollewegen gaat prima, ik steek zelfs opperkoerskonijn Peter voorbij. Sneeuw is blijkbaar niet zijn element. =D>

Gelukkig altijd zonder erg gevallen : je blíjft gewoon schuiven op die sneeuw !) Op de plek waar ik mijn boterhammen opeet zie ik op korte tijd vijf bikers vallen over een paar vastgevroren bandensporen. Ik probeer de volgenden te waarschuwen na de eerste tuimelpartij, maar sommige mensen horen blijkbaar niet goed. Of leid ik ze juist af door mijn waarschuwingen ? Wegwezen dan maar...

Klokslag 14 uur loop ik binnen, na bijna 6 uur biken, nog op tijd voor de Wereldbeker veldrijden in Tabor op TV. Amper 11 per uur is geen geweldig gemiddelde, zelfs op sneeuw, maar ik ben dan ook een diesel, en ik ben trouwens ook lang blijven plakken aan de gezellige ravitailleringen, en aan de reparatiestand van El Camino Loco waar ik oude bekenden van voorbije raids tegen het lijf loop.

Bestel voor volgend jaar maar opnieuw een sneeuwtapijt, dan ben ik zéker weer van de partij.
CRAPS
Mountainbiker

Post by CRAPS »

Van de organisatie :
Super bedankt voor de vele positieve berichten !! :bounce:
Wij(het bestuur) en al de vrijwilligers waar we talrijk hebben mogen op rekenen steken hierin heel veel tijd. Als we dan achteraf horen dat het meer dan OK was dan geeft ons dat veel "courage" om volgend jaar zeker weer een TT te organiseren, tot volgend jaar ! :lol:

Apropos : volgend week zeker van de partij in Pellenberg, ze stonden op dezelfde data geprogrammaeerd als die van ons maar positief overleg tussen beide organisaties hebben ervoor gezorgd dat we nu 2 weken na mekaar een schitterend TT kunnen rijden =D>
johand
Mountainbiker

Post by johand »

heeft er iemand de gps-versie van de 30, 40 of 50km? Heb mij er deze keer niet aan gewaagd, maar zou dat graag binnen een paar maanden wel es doen. Thx
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Post by Jokke »

Ge wilt zeggen DRIE weken na elkaar :wink:

Vandaag ook de 60 gereden en na twee weken non actief, moet ik eerlijk toegeven dat op het einde de bergopskes een klein beetje trager gingen dan in't begin 8)

Voor de rest prima tocht, geweldig parcours, magere doch voldoende bevoorrading (zonder warme soep), en douches te snel gesloten...
Kan ook aan mij liggen : 2 x plat dus direct een klein halfuur verspeeld.

Tot volgend jaar bij leven en welzijn,

Jos D.
MBC De ZoeNK
Post Reply