hehe dat is wel wat je zegt , het hoeft niet altijd zo enorm duur te zijn...
Ik ga in 2011 eens voor een 'sportieve' wagen , tot nu toe enkel wat 'gewone' stadsauto's gehad
Het word een roadster , dus ik twijfel nog tss de Porsche boxster , de nieuwe Z4 of zelfs een 370Z .
We zullen zien tegen 2011 , elk heeft alleszins een leuk karakter ..als die porsche nu niet zo girly eruit zag heh , want die rijd verre het beste vd 3 , maar de looks vallen tegen vind ik .
Een echte sportwagen zal er nooit inzitten of ik moet al de lotto winnen allicht .
Had nog even getwijfeld voor de Focus RS afgelopen zomer , kreeg hem vrij goedkoop ..tot ik er eens mee reed..ppff dat viel tegen ...
show je droomwagen!
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- looneycooney
- Mountainbiker
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
?? hoezo? niet echt nee zoals ik het bekijk...snap wel wat je bedoeld , maar dat zijn vooral wagens om van te genieten..een echte sportwagen bedoel ik porsche 911 , bmw M-series , merc .amg's etc ..ik zou ook maar voor de boxster 211pk gaan , of een z4 2.3 (204pk) ..of als uiterste een 2dehands z370 omdat ie die mooi vind...kawa wrote:tja....looneycooney wrote: Het word een roadster , dus ik twijfel nog tss de Porsche boxster , de nieuwe Z4 of zelfs een 370Z .
Een echte sportwagen zal er nooit inzitten of ik moet al de lotto winnen allicht .![]()
![]()
Zijde nu nie e betje aan 't overdrijven?
vind jij dat een sportwagen dan? er zijn al diesels met meer pk's ..ik noem dat 'sportief' , ok wat sportiever dan een gezinswagen , maar nog lang geen 'sportwagen'
Heb al met corvettes gereden , met sl amg en zelfs al de beroemde 'black series' ..dat zijn sportwagens in de puurste zin vh woord .
Een golf gti of een focus rs etc..heel mooi , maar dat zijn sportieve hatchen , geen sportwagens ...tenzij je ze ferm ombouwd natuurlijk.
Maar ik wil gewoon een cabrio..heb ik nog nooit gehad..en een 911 cabrio is net iets teduur ..hehe
Als je ziet hoeveel porsche 911's er rond rijden bv , dat zijn echt sportwagens, maar dan moet je er ook mee kunnen rijden...
Iedereen bekijkt het allicht anders , maar als je eens in een pure sportwagen gezeten hebt ken je het verschil..en dan kom je met een 200/250 pk niet toe , zeker niet alleen maar omwille vd achterwielaandrijving .
Die porsche boxster 211pk word dan nog bijna voorbijgestoven door een oude williams renault bv of van die dingen ..heb het zelfs al zien gebeuren ..en de nieuwe focus st met beetje tuning houd ze ook bij allicht...
de 370z is dan wel een ander verhaal...
Last edited by looneycooney on Sun 31 Jan 2010 02:29, edited 2 times in total.
-
raven14
- Mountainbiker
Ik vind een Boxster (met welk vermogen dan ook) en waarschijnlijk een Nissan 370z (nog niet mee gereden) Echte Sportwagens, veel meer dan een M3 bvb of een C63 AMG. Het gaat meer om de rij-ervaring dan om het pure vermogen. Wat rijgedrag Boxster vs 911 betreft: Boxsters zijn moeilijker op de grens te rijden dan een 911, de gripgrens komt bruusker en onverwachter dan bij een 911. Wel is de 911 moeilijker in de hand te houden eens over de gripgrens heen.
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
Kan ik inkomen idd ..nu een m3 en m5 heb ik al dikwijls gereden , de m3 volledig los 'zonder al de hulpjes' is toch ferm verschieten hoor, een z4 kan ik de baas een m3 niet ... daarom dat ik die mening heb gekregen allicht . Kan ook aan mij liggen hoor, maar de z4 3.0 had ik meer in de hand.
Een C-reeks amg , ok dat is waar , maar een SL is wel iets compleet anders ...heb ze al mogen vergelijken en een 'black' series is bijna gene mercedes meer , ik stapte letterlijk trillend eruit!
Een porsche heb ik enkel nog maar de boxster 3.2 gereden en ..dat was echt de max qua gevoel , allicht het beste wat ik tot nu toe in mijn handen gehad heb qua gevoel .
Een 911 turbo al in meegereden en wow man wat was me dat !
toch nog een heel ander raspaardje als je die op zijn staart trapt heh .
Nuja roadsters zijn iets apart heh , kan best als 'sportwagen' gezien worden , maar rijden met een raspaard of een sportief baanmachien ...
Mja ik zal u maar gelijk geven , maar toch vind ik het maar milde wagens en mijn bedoeling is ook om beter ermee te leren rijden , niet om als een zot over de baan te scheren .
Voor op het circuit zou ik alleszins iets heel anders kiezen , maar dat doe ik niet.
Een C-reeks amg , ok dat is waar , maar een SL is wel iets compleet anders ...heb ze al mogen vergelijken en een 'black' series is bijna gene mercedes meer , ik stapte letterlijk trillend eruit!
Een porsche heb ik enkel nog maar de boxster 3.2 gereden en ..dat was echt de max qua gevoel , allicht het beste wat ik tot nu toe in mijn handen gehad heb qua gevoel .
Een 911 turbo al in meegereden en wow man wat was me dat !
Nuja roadsters zijn iets apart heh , kan best als 'sportwagen' gezien worden , maar rijden met een raspaard of een sportief baanmachien ...
Mja ik zal u maar gelijk geven , maar toch vind ik het maar milde wagens en mijn bedoeling is ook om beter ermee te leren rijden , niet om als een zot over de baan te scheren .
Voor op het circuit zou ik alleszins iets heel anders kiezen , maar dat doe ik niet.
Last edited by looneycooney on Sun 31 Jan 2010 02:50, edited 2 times in total.
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
idd, dat was ook mijn gevoel in die boxster , was een eerste model S 3.2 , en dat geluid dat je krijgt achter u , dat duwend gevoel ..heel apart alleszinsraven14 wrote:Tip: koop dan een jonge Boxster S, qua gewicht/vermogen verhouding doet die weinig onder voor een 911 Carrera 2, en stuurt minstens zo scherp. Fantastische wagens!
Boxster is dan ook de mooiste kandidaat..en allicht nog de zuinigste (qua onderhoud/verbruik/fiscaliteit/herverkoopwaarde) vd 3 idd.
De z4 staat er vooral tss omwille dat ik die goed ken , nog voor de release mee gereden ..dit was hem :

Eerst gewassen , dan nr de keuring mee geweest en 1 tank leeg mogen rijden..was een fijn dagje ...maar niets zo 'beest' als een porsche , dit is de 2.3
de cl 6.3 heb ik ook een weekend mogen 'lenen' bij mercedes, was ook heel plezant..vooral het gemak waarmee je hiermee drift .

Hiervoor een oudere sl350 meegehad , die was ook plezant : (al vond ik de nieuwe slk veel beter)

Ach we zien wel , zolang we het maar kunnen genieten
lol, ik zie dat ge het weer druk gehad hebt met reply's te schrijven en aan te passen.
Voor mij is het simpel, ik vind dat ge aan 't overdrijven zijt. Ik noem elke Porsche een sportwagen en over de 370Z zullen we maar zwijgen zeker?
Hoe dat gij het hier brengt vind ik zelfs wat uit de hoogte.
Je gaat een sportieve wagen kopen, want voor een echte sportwagen ga je de lotto moeten winnen???
Het is niet de prijs, het aantal pk's of de brandstof die bepalen of je al dan niet met een sportwagen te maken hebt he...
Maar goed, maak snel een persbericht en stuur het naar alle autofabrikanten, als je ziet wat die een sportwagen durven noemen.
Ik blijf bij mijn gedacht, ik reed met een rasechte sportwagen, ook al had die 'maar' 175pk.
Voor mij is het simpel, ik vind dat ge aan 't overdrijven zijt. Ik noem elke Porsche een sportwagen en over de 370Z zullen we maar zwijgen zeker?
Hoe dat gij het hier brengt vind ik zelfs wat uit de hoogte.
Je gaat een sportieve wagen kopen, want voor een echte sportwagen ga je de lotto moeten winnen???
Het is niet de prijs, het aantal pk's of de brandstof die bepalen of je al dan niet met een sportwagen te maken hebt he...
Maar goed, maak snel een persbericht en stuur het naar alle autofabrikanten, als je ziet wat die een sportwagen durven noemen.
Ik blijf bij mijn gedacht, ik reed met een rasechte sportwagen, ook al had die 'maar' 175pk.