Ik heb deze namiddag de tocht al gedaan, omdat ik voor de eerste keer niet teveel modder wou, maar eerder verkennen, en aangezien ze nog zoveel regen/sneeuw geven ben ik dus maar direct vandaag gegaan. Ook wel in de regen, ijsregen en sneeuw.YSS wrote:Als Daviddg eens wil meerijden met mij, ben zelf beginner en een vetzakske dus doe het niet te snel, ik rij de zaterdag of zondagochtend zo vroeg mogelijk vanzodra het licht is.
Ik kan natuurlijk niet vergelijken, omdat het de eerste keer is dat ik de route heb gedaan, maar er lag toch wel een beetje modder.
Door de vrieskou van vorige nachten, en de dooi, regen van vorige nacht en vandaag was het vooral ook glad en moeilijk vond ik.
Sommige sporen waren nog helemaal vastgevroren, waardoor ik eigenlijk zelf niet het spoor kon maken, en meer dan eens in een dieper/nat spoor "getrokken" werd.
Ik ben gelukkig niet gevallen, wel een paar keer weggeslipt, maar dat is wel tof, en mijn voeten waren bevroren doordat er water door mijn schoenen is gekomen.
Het is allemaal wel relatief omdat het de eerste keer is, en ik dus geen idee heb hoeveel beter of slechter het er kan bijliggen.
Het stuk langs de spoorweg heb ik overgeslagen, ik zag niet hoe je daar al fietsend boven kon geraken
Verder ben ik een paar keer te ver gereden, en ben ik helemaal verkeerd gereden in Groenendaal
Ik ben helemaal tot in Hoeilaart gereden over dat fietspad...tot ik doorhad dat dat pijltjes waren naar de startplaats/sporthal.
Alles samen heb ik 42 km gedaan in 2.20 uur, waar ik wel tevreden mee ben. Vooral omdat ik ook veel heb moeten zoeken naar de juiste weg.