MC Jo wrote:Om de 30-40 km is er een "stand" waar je eten en drinken kan nemen. Je mag dat natuurlijk alleen maar nemen als je je ingeschreven hebt.Stef1978 wrote:Bevoorrading???jakke-pompier wrote:eten gewoon een goed ontbijt, voor de rest neem ik 1 gelleke en 2 koeken mee + drinkbussen. Gelleke en koeken is maar al noodoplossing. Normaal kom je toe met wat je aan de bevoorradingen kunt drinken en eten. En als je echt honger krijgt kun je nog altijd ergens aan ne winkel stoppen
Ronde van Vlaanderen
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
15€ dacht ik!Jensje wrote:Vragen ze dan niet heel veel inschrijvingsgeld?MC Jo wrote:De MTB volgt redelijk wat blosoroutes, soms al eens in tegengestelde richting. Ik denk dat de regiotour een gans stuk "bedekt". Er zit eigenlijk niks nieuws in als je regelmatig tt's rijdt in de buurt.
Als het droog is, kan je die rijden met furiuous freds. Als het nat ligt, kom je zelfs met modderbanden amper toe.
En ja, op de weg is op de weg hé. Daarvan vind je, dacht ik, de routes op hun site, zeker deze van de vorige jaren.
- onlijnmagazijn.net
- Mountainbiker
Post by onlijnmagazijn.net »
Ik ben van plan om de 150km op de weg te rijden met mijn mountainbike.
Welke banden zijn het meest geschikt om de deze afstand te rijden?
Momenteel heb ik afgesleten Shwalbe Racing Ralphs op mijn bike liggen. Op kasseien gaan ze goed vooruit, maar op de weg is het hard werken om snelheid te halen.
Ik heb hier ook nog een setje slicks Shwalbe Kojak liggen maar vanaf het een beetje nat zie ik me hier niet de muur mee oprijden. Ze rijden wel zalig op gladde asfalt wegen.
Dus ik zoek ergens een combinatie van grip en weinig rolweerstand. Iemand tips?
Momenteel heb ik afgesleten Shwalbe Racing Ralphs op mijn bike liggen. Op kasseien gaan ze goed vooruit, maar op de weg is het hard werken om snelheid te halen.
Ik heb hier ook nog een setje slicks Shwalbe Kojak liggen maar vanaf het een beetje nat zie ik me hier niet de muur mee oprijden. Ze rijden wel zalig op gladde asfalt wegen.
- onlijnmagazijn.net
- Mountainbiker
Post by onlijnmagazijn.net »
Voor al je vragen kan je terecht op http://www.sport.be/cyclingtour/rondevanvlaanderen/La-Pierre wrote:15€ dacht ik!Jensje wrote:Vragen ze dan niet heel veel inschrijvingsgeld?MC Jo wrote:De MTB volgt redelijk wat blosoroutes, soms al eens in tegengestelde richting. Ik denk dat de regiotour een gans stuk "bedekt". Er zit eigenlijk niks nieuws in als je regelmatig tt's rijdt in de buurt.
Als het droog is, kan je die rijden met furiuous freds. Als het nat ligt, kom je zelfs met modderbanden amper toe.
En ja, op de weg is op de weg hé. Daarvan vind je, dacht ik, de routes op hun site, zeker deze van de vorige jaren.
Wat banden betreft kan ik geen raad geven maar ik kan wel zeggen dat de RVV met de mtb echt zeer plezant is!onlijnmagazijn.net wrote:Ik ben van plan om de 150km op de weg te rijden met mijn mountainbike.
Op het vlakke zul je het misschien wat moeilijker hebben maar op de kasseien en hellingen is het echt een plezier!
En vooral op de koppenberg en Paterberg kan je dat klein vitesske echt goed gebruiken!
Dat is echt geen probleem hoor. Als je voor de weg kiest en met slicks rijd zal je niet de enige zijn. Als het stijl gaat gewoon op uw zadel blijven zitten en dat lukt wel. Als het echt glad is op asfalt of verharde weg dan maakt volgens mij het profiel van uw banden niet veel uit.La-Pierre wrote:Wat banden betreft kan ik geen raad geven maar ik kan wel zeggen dat de RVV met de mtb echt zeer plezant is!onlijnmagazijn.net wrote:Ik ben van plan om de 150km op de weg te rijden met mijn mountainbike.
Op het vlakke zul je het misschien wat moeilijker hebben maar op de kasseien en hellingen is het echt een plezier!
En vooral op de koppenberg en Paterberg kan je dat klein vitesske echt goed gebruiken!