Ronde van Vlaanderen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Stef1978
Mountainbiker

Ronde van Vlaanderen

Post by Stef1978 »

Ik heb het idee opgevat om meet te doen met de ronde van Vlaanderen.
Maar nu zat ik op de site te kijken. En nu vroeg ik mij een aantal dingen af.
Wat is het verschil tussen de raceroute en de MTB behalve de fiets."
En wat is de MTB route?
Verder vroeg ik me af hoe doe je zo'n route qua eten

ALvast bedankt
jakke-pompier
Mountainbiker

Re: Ronde van Vlaanderen

Post by jakke-pompier »

Stef1978 wrote:Ik heb het idee opgevat om meet te doen met de ronde van Vlaanderen.
Maar nu zat ik op de site te kijken. En nu vroeg ik mij een aantal dingen af.
Wat is het verschil tussen de raceroute en de MTB behalve de fiets."
En wat is de MTB route?
Verder vroeg ik me af hoe doe je zo'n route qua eten

ALvast bedankt
raceroute is voledig op verharde wegen dus ook te doen met koersfiets
mtb route is zoals de naam het zegt mtb dus offroad, dus zoals de gekende toertochten
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

eten gewoon een goed ontbijt, voor de rest neem ik 1 gelleke en 2 koeken mee + drinkbussen. Gelleke en koeken is maar al noodoplossing. Normaal kom je toe met wat je aan de bevoorradingen kunt drinken en eten. En als je echt honger krijgt kun je nog altijd ergens aan ne winkel stoppen
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

De MTB volgt redelijk wat blosoroutes, soms al eens in tegengestelde richting. Ik denk dat de regiotour een gans stuk "bedekt". Er zit eigenlijk niks nieuws in als je regelmatig tt's rijdt in de buurt.
Als het droog is, kan je die rijden met furiuous freds. Als het nat ligt, kom je zelfs met modderbanden amper toe.
En ja, op de weg is op de weg hé. Daarvan vind je, dacht ik, de routes op hun site, zeker deze van de vorige jaren.
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

MC Jo wrote:De MTB volgt redelijk wat blosoroutes, soms al eens in tegengestelde richting. Ik denk dat de regiotour een gans stuk "bedekt". Er zit eigenlijk niks nieuws in als je regelmatig tt's rijdt in de buurt.
Als het droog is, kan je die rijden met furiuous freds. Als het nat ligt, kom je zelfs met modderbanden amper toe.
En ja, op de weg is op de weg hé. Daarvan vind je, dacht ik, de routes op hun site, zeker deze van de vorige jaren.
is wel lichtjes aangepast geloof ik
vorig jaar 140km en 240km dit jaar 150km en 250km
Ik heb vorig jaar de 140km gedaan op de weg dit jaar de 100km mtb
Stef1978
Mountainbiker

Post by Stef1978 »

Kan en mag je ook met een moutenbike de raceroute doen?
En is dit aan te raden?
MC Jo
Mountainbiker

Post by MC Jo »

MC Jo wrote:
jakke-pompier wrote:
MC Jo wrote:De MTB volgt redelijk wat blosoroutes, soms al eens in tegengestelde richting. Ik denk dat de regiotour een gans stuk "bedekt". Er zit eigenlijk niks nieuws in als je regelmatig tt's rijdt in de buurt.
is wel lichtjes aangepast geloof ik
vorig jaar 140km en 240km dit jaar 150km en 250km
Ik heb vorig jaar de 140km gedaan op de weg dit jaar de 100km mtb
Klopt. Op de weg passen ze ieder jaar het parcours een beetje aan. Volgens de site is het dit jaar 152 km. Vorig jaar was het inderdaad 140 km. Passen ze de ronde niet aan aan degene van de profs?
Stef1978
Mountainbiker

Post by Stef1978 »

jakke-pompier wrote:eten gewoon een goed ontbijt, voor de rest neem ik 1 gelleke en 2 koeken mee + drinkbussen. Gelleke en koeken is maar al noodoplossing. Normaal kom je toe met wat je aan de bevoorradingen kunt drinken en eten. En als je echt honger krijgt kun je nog altijd ergens aan ne winkel stoppen
Bevoorrading???
MC Jo
Mountainbiker

Post by MC Jo »

MC Jo wrote:
Stef1978 wrote:Kan en mag je ook met een moutenbike de raceroute doen?
En is dit aan te raden?
Yep, ik heb alleen maar een mountainbike. En ik ga dit jaar daarmee de 152 km rijden. Waarschijnlijk wel met dunne bandjes.
Jensje
Mountainbiker

Post by Jensje »

Vragen ze dan niet heel veel inschrijvingsgeld?
Post Reply