Hallo, heeft iemand ervaring met het volgende:
Telkens ik in de bergen lange tijd moest doorremmen met mijn LX V-brakes, "pakten" de remmen minder goed, ook veranderde het geluid.
Verglaast zo'n remblokje door de warmte? Heb ze al eens opgeschuurd maar zonder resultaat.
Nu heb ik net nieuwe DT Swiss XR4.1 wielen (niet keramisch) gekocht en wat blijkt: zelfs nog minder remkracht dan mijn oude wielen.
Ik gebruik steeds de officiële Shimano remblokken voor alu velgen, heeft iemand advies welke goede alternatieven van remblokken?
Alvast bedankt,
Remblokken
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
Koolstop!!!
Ik heb de Eagle2 en de thinlines in gebruik.
Ze "pakken" beide goed en zijn nog slijtvast op de koop toe.
Ik heb de Eagle2 en de thinlines in gebruik.
Ze "pakken" beide goed en zijn nog slijtvast op de koop toe.
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
Koolstop is een merk.
Eagle 2 en thinline zijn twee van hun modellen.
Wie die zoal verkoopt weet ik niet.
Ik heb de mijne per uitzondering bij de lokale fietsboer gehaald.
Eagle 2 en thinline zijn twee van hun modellen.
Wie die zoal verkoopt weet ik niet.
Ik heb de mijne per uitzondering bij de lokale fietsboer gehaald.
- Brainjumper
- Mountainbiker
Post by Brainjumper »
Wel eventjes een randbemerking : zachte remblokjes zijn snel op >< harde gaan lang mee; maar hierbij geldt helaas ook dat hoe harder de remblokjes zijn, hoe sneller uw velg zal doorgeremd zijn.
Koolstop heeft tal van remblokjes in de handel, waaronder hele harde. Dus uitkijken met wat ge koopt. Mijn ervaringen met "harde" Koolstops zijn eerder negatief te noemen : remblokjes onverslijtbaar, maar velg supersnel naar de *** en wat komt dan het duurste of goedkoopste uit op termijn ???
Koolstop heeft tal van remblokjes in de handel, waaronder hele harde. Dus uitkijken met wat ge koopt. Mijn ervaringen met "harde" Koolstops zijn eerder negatief te noemen : remblokjes onverslijtbaar, maar velg supersnel naar de *** en wat komt dan het duurste of goedkoopste uit op termijn ???
't Zou ook kunnen dat uw velg nog niet "ingeremd" is, hoe vreemd het ook mag klinken. Mss dat ze die velgenflanken met één of ander product behandelen of zo, maar mijn nieuwe wielset is pas goed beginnen remmen na enkele kilometers (en dus gerem).
Koolstop all-weather pads remmen uitstekend en gaan (in mijn geval; lichte rijder, niet-extreem gebruik) lang mee.
Koolstop all-weather pads remmen uitstekend en gaan (in mijn geval; lichte rijder, niet-extreem gebruik) lang mee.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
ik rij vooraan met blokjes van SRAM, en achteraan Ritchey extreme condition (blauwe) blokjes. en deze pakken toch goed vind ik. heb eigenlijk altijd al goede rem gehad ook toen de bike dus ook de velgen nieuw waren.
Een feit is wel dat mijn eerste blokjes enorm zacht waren, bnu zit ik ergens tussen hard en zacht, waardoor de velg en de blokjes niet te snel verslijten.
Een feit is wel dat mijn eerste blokjes enorm zacht waren, bnu zit ik ergens tussen hard en zacht, waardoor de velg en de blokjes niet te snel verslijten.
Ik ben momenteel mijn remblokken aan het vervangen(xt). Maar ik krijg die remblokken maar niet volledig in die cartridge geduwd. Tot in de helft lukt. Dan willen ze niet meer, als je echt heel hard erop duwt gaan ze nog een beetje verder. Maar volledig erin niet.
Hangt dit aan het remblokje zelf, of aan de cartridge?
De remblokken zijn xtr's.
Hangt dit aan het remblokje zelf, of aan de cartridge?
De remblokken zijn xtr's.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Ik heb van die blokken die uit 3 verschillende soorten rubber gemaakt zijn, van BBB die zijn heel slijt vast maken ,geen lawaai, en stoppen goed af
ik heb nu ook voor en achter brake boosters gemonteerd, en dat werkt heel goed, veel beter dan vroeger (brake boosters
)