Schijfrem rotors.....

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
saiko
Test team

Post by saiko »

krijgen wel overal slechte commentaar.
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

saiko wrote:krijgen wel overal slechte commentaar.
al zelf eens mee gereden ?
kan er niet echt iets slecht over zeggen...
enkel dat ze wat rapper slijten
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Ceradura ook licht, wel duur. Ik heb hopes, redelijk licht.

Exacte gewichten heb ik thuis, ik heb drie sets dus kan ze allemaal geven. Allemaal floating 1 x zwart 2 x rood.

De 160 dacht ik 93 of 94 gram, de getoonde grijze in de mini light die is ietsje lichter gaten zijn ietsje groter.
steph
Mountainbiker
Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

saiko wrote:
Tom-s wrote:Als je de remoppervlakken van de hope's vergelijkt met dat van de alligator's/ashima's dan is duidelijk te zien dat deze bij hope een stuk groter is. Hope zal dus beter remmen.
niet alleen het oppervlak van de schijf bepaald wie het beste remt.
Ik heb beide schijven gehad en ik vond de alligator beter (afhankelijk van de gebruikte remmen)
Alligator voert door zijn vorm sneller het slijk af wat betere remprestaties geeft in de modder.
Alligator koelt ook sneller af waardoor ze beter werken in lange afdalingen.
Nu het zijn beide geen slechte schijven als je moet vergelijken met een BBB of Avid schijf :)
Alligator vind ik persoonlijk net ietsje beter

alligator beter in lange afdalingen??? laat me niet lachen: had voorheen Magura marta 160mm schijven voor en achter,vrv door 160mm en 180mm alligator's en ik wat ik vroeger niet had maar nu wel is dat ik na lekkere afdaling(hier in de Vogezen) een ei kan bakken op die schijven!!! remwerking iets minder en vooral een minder geruststellend gevoel... Zelfs niet heel lange afdalingen geven blauwe schijven +net geen fading [-X
Gevolg is dat ik die Alligators(hoe mooi ze ook zijn) er af zal gooien en vrv door een stel beter remmende schijven :oops:
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Hoi,

Voor de gewichten. Ik heb drie sets hope schijven, allemaal floating saw.

160mm = 92gram
160mm = 90gram
160mm = 90gram

180mm = 138gram
180mm = 140gram
180mm = 139gram
patjebike
Mountainbiker
Location: Bergamont Revox Team, Bergamont Endurance, Bergamont Roxter, Granville CRS1,

Post by patjebike »

Schijven van Innolite werden vandaag geleverd 46 gram het stuk! Heb voorheen steeds met alligators gereden en heb er nooit problemen mee gehad dus ik hoop met deze ook niet. Morgen monteer ik ze op mijn nieuw bike, hij zal daarmee heel dicht bij de 8Kg wegen. Stond nu op 8,110 Kg.
saiko
Test team

Post by saiko »

steph wrote:
saiko wrote:
Tom-s wrote:Als je de remoppervlakken van de hope's vergelijkt met dat van de alligator's/ashima's dan is duidelijk te zien dat deze bij hope een stuk groter is. Hope zal dus beter remmen.
niet alleen het oppervlak van de schijf bepaald wie het beste remt.
Ik heb beide schijven gehad en ik vond de alligator beter (afhankelijk van de gebruikte remmen)
Alligator voert door zijn vorm sneller het slijk af wat betere remprestaties geeft in de modder.
Alligator koelt ook sneller af waardoor ze beter werken in lange afdalingen.
Nu het zijn beide geen slechte schijven als je moet vergelijken met een BBB of Avid schijf :)
Alligator vind ik persoonlijk net ietsje beter

alligator beter in lange afdalingen??? laat me niet lachen: had voorheen Magura marta 160mm schijven voor en achter,vrv door 160mm en 180mm alligator's en ik wat ik vroeger niet had maar nu wel is dat ik na lekkere afdaling(hier in de Vogezen) een ei kan bakken op die schijven!!! remwerking iets minder en vooral een minder geruststellend gevoel... Zelfs niet heel lange afdalingen geven blauwe schijven +net geen fading [-X
Gevolg is dat ik die Alligators(hoe mooi ze ook zijn) er af zal gooien en vrv door een stel beter remmende schijven :oops:
ik was alligator aan het vergelijken met Hope, nooit iets over magura gezegd...
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

wasbeer2006 wrote:Hoi,

Voor de gewichten. Ik heb drie sets hope schijven, allemaal floating saw.

160mm = 92gram
160mm = 90gram
160mm = 90gram

180mm = 138gram
180mm = 140gram
180mm = 139gram
Kan je de hope schijven gebruiken bij Shimano xtr 975 remklauwen?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

tarzan2 wrote:Kan je de hope schijven gebruiken bij Shimano xtr 975 remklauwen?
JA!
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

RigolleM wrote:
tarzan2 wrote:Kan je de hope schijven gebruiken bij Shimano xtr 975 remklauwen?
JA!
Driewerf hoera! :lol:
Post Reply