Transalp Challenge 2003

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
Gobelijn
Mountainbiker

Post by Gobelijn »

De recuperatie is idd even belangrijk als de trainingsprestaties! Maar als je topprestaties als de transalp of andere wil doen, zou ik me toch beperken tot 1 rustdag, dus tot 6 trainingen per week. Hoe beter je conditie, hoe vlugger je lichaam recupereert. Dus zal 1 rustdag zeker volstaan. Hou er wel rekening mee dat je een 2 tal recuperatietrainingen doet per week. Bv: 1 à 2 uur losrijden met wegfiets. Het is namelijk zo dat je door zulke trainingen te doen beter recupereert dan gewoon thuis in de zetel te zitten, actieve recuperatie noemen we dit.
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Zeg Luc en Gunterds, zijn jullie dat eigenlijk die een verslag hebben staan op de belgian transalp site?
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

yep dat zijn wij,
ons verslag van dit jaar staat er op
vorig jaar ben ik geweest met mijn broer, verslag is ook ergens op internet te vinden, indien je dat wil stuur ik wel es door
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

guntherds wrote:yep dat zijn wij,
ons verslag van dit jaar staat er op
vorig jaar ben ik geweest met mijn broer, verslag is ook ergens op internet te vinden, indien je dat wil stuur ik wel es door
Stuur maar door Guntherds :wink:
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Yep, dat zijn wij!

Dat van die actieve recuperatie kan ik best geloven hoor, maar het probleem is dat ik dit dus niet kan. Al er een snelheidsmeter op m'n fiets staat kan ik niet anders dan proberen het gemiddelde zo hoog mogelijk te houden...trainen zonder snelheidsmeter is eigenlijk de enige oplossing... :)

Luc,
Gobelijn
Mountainbiker

Post by Gobelijn »

Ja misschien wel :)
Da's een kleine mentaliteitsverandering hé die je gaat moeten doorvoeren, je niet meer blind staren op gemiddeldes... wat een goede recuperatietraining is super belangrijk. Trouwens als je een intensieve intervaltraining inlast kan je gemiddelde ook niet veel soeps zijn. Want bij zo'n training spurt je vollen bak tot max. Daarna moet je je pols laten zakken tot onder 120s/m, en dan rijd je ook geen 20km/u meer... Dit bij wijze van voorbeeld é :wink:
Guest

Post by Guest »

Zeg mannekes ik heb een paar vragen.

Ik heb namelijk vandaag mijn inschrijvingsformulieren van den transalp toegestuurd gekregen..maar deze zijn de misse, want het zijn die voor de transrockies.....ik heb contact opgenomen met hun in hamburg, maar daar zit dus maar ene mens en dienen zei dak mijn eigen formulieren moest maken en die opsturen vergezeld met een cheque...is dit eigenlijk een goed idee dat gedoe met die cheque? Bestaan die eigenlijk nog wel? Heeft er niemand van jullie ook zijn formulieren gekregen vandaag en weet er niemand onder jullie meer over de betalingswijze?

gelieve zo snel mogenlijk te antwoorden...thnxxx
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Yep Ik heb ook de foute formulieren van de Transrockies aangehad. Ik heb al ne mail gestuurd naar ginder maar nog geen antwoord gekregen. :cry: Ik betaal met een cheque
Guest

Post by Guest »

ik heb is naar hamburg gebeld en diene pe zei dak zelf een form moest maken, da opsturen naar munich me ne cheque. ik ga sebiet een papier opsturen met de inschrijving, zonder cheque en nen brief erbij me de reden...
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

VR wa talen spreekt die kerel dan zal ik ook eens bellen, of is het alleen in het duits
Post Reply