hoe trainen met die vriesweer??

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
pladijs
Mountainbiker

Post by pladijs »

Ik denk dat met het koude weer de prestaties lager liggen .
Extra verbruik om het lichaam warm te houden + energie voor voor te bewegen. Dus ik rijd wel trager dan.
Ik vind het fijn om in de sneeuw te rijden vooral met een mtb.
Geen slijk alles is bevroren vooral op bos wegen en op moerassen
die normaal ontoegankelijkzijn aangezien je er in weg zakt als er geen vries temperaturen zijn.
Maar met mijn ligfiets ga ik liever niet fietsen dan want dan vlieg je vlug op je achterste............. :bounce:
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

pladijs wrote:Ik denk dat met het koude weer de prestaties lager liggen .
Extra verbruik om het lichaam warm te houden + energie voor voor te bewegen. Dus ik rijd wel trager dan.
Ik vind het fijn om in de sneeuw te rijden vooral met een mtb.
Geen slijk alles is bevroren vooral op bos wegen en op moerassen
die normaal ontoegankelijkzijn aangezien je er in weg zakt als er geen vries temperaturen zijn.
Maar met mijn ligfiets ga ik liever niet fietsen dan want dan vlieg je vlug op je achterste............. :bounce:
Je zal meer energie verbruiken om een bepaald doel te bereiken.

Ik train persoonlijk niet graag in de kou. Gisteren efkes weest lopen en je voelt echt wel dat het een beetje lastiger is, het word zelfs afgeraden om te trainen in de vrieskou.

groeten.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

afgeraden... je hebt vrieskou en vrieskou.
zoals het nu is, is er geen probleem. bij serieuze koude word het anders, MAAR... tegen koude kan je je hoe dan ook altijd kleden.
om bv de ijskoude lucht te breken bij het inademen, draag je een bivakmuts en dek je je mond af. dan kan je ademen, maar dan is de lucht niet meer zo koud dat het kan pijn doen op de luchtwegen (de pijn komt van het samentrekken van de luchtwegen, wat normaal is bij koude inkomende lucht)

verder is het een kwestie van wat aanpassen.

dat afraden, komt vooral van die salonzitters :lol: , die klagen dat het in de zomer te warm is, het voorjaar te nat, het naajaar idem, en de winter te koud of te nat, of dan weer te warm (muggezifters dus)
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ik denk dat het vandaag wel af te raden is om buiten te gaan sporten, hele slechte luchtkwaliteit vandaag (fijne stofdeeltjes)
Gismo
Mountainbiker

Post by Gismo »

sunn xtreme wrote:afgeraden... je hebt vrieskou en vrieskou.
zoals het nu is, is er geen probleem. bij serieuze koude word het anders, MAAR... tegen koude kan je je hoe dan ook altijd kleden.
om bv de ijskoude lucht te breken bij het inademen, draag je een bivakmuts en dek je je mond af. dan kan je ademen, maar dan is de lucht niet meer zo koud dat het kan pijn doen op de luchtwegen (de pijn komt van het samentrekken van de luchtwegen, wat normaal is bij koude inkomende lucht)

dat afraden, komt vooral van die salonzitters :lol: , die klagen dat het in de zomer te warm is, het voorjaar te nat, het naajaar idem, en de winter te koud of te nat, of dan weer te warm (muggezifters dus)
+1

zelf gezond om nu te trainen .
IK nie momenteel zit met keelonsteking en zou moeten trainen want seizoen komt eraan :(
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Ik ben gisterenmorgen toch moeten terugkeren met de MTB omdat mijn rechter ringvinger gevoelloos geworden was. Nu ben ik met die vinger in mijn middelbare schooltijd eens tegen een betonnen bruggetje over het kanaal gereden. Je ziet er echter niets meer aan. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Ik had die morgen nochtans motorhandschoenen aan. Het deed trouwens vies pijn toen die terug thuis begon te ontdooien. :(
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik heb 5 jaar geleden mijn hand gebroken, 5e metacarpaal botje. Sedertdien heb ik bij koud weer een gevoelloze, koud aanvoelende pink. Zolang het geen pijn begint te doen, kon het geen kwaad zei de dokter. Dat komt gewoon door een iets mindere doorbloeding. Bij lange ritten (+150km) heb ik dat ook en dat los ik op door het stuur eens op een andere manier vast te nemen.

Wat betreft het weer, er is niets zaliger dan nu te gaan trainen. Hier kan je je tenminste nog tegen kleden (lagenprincipe toepassen), als er regen bij komt is het veel slechter. Dan is de pret eraf...
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Gismo wrote:

+1

IK nie momenteel zit met keelonsteking en zou moeten trainen want seizoen komt eraan :(

tip : (ivm keelontsteking)

1 glas warm water, daarin 1 citroen in uitpersen/ ap toevoegen en warm opdrinken, meerdere malen per dag.
verzacht/ neemt de keelpijn weg.
Gismo
Mountainbiker

Post by Gismo »

sunn xtreme wrote:
Gismo wrote:

+1

tip : (ivm keelontsteking)

1 glas warm water, daarin 1 citroen in uitpersen/ ap toevoegen en warm opdrinken, meerdere malen per dag.
verzacht/ neemt de keelpijn weg.
Bedankt voor de tip

groetjes gismo
cyclebot
Mountainbiker

Post by cyclebot »

en als dat niet helpt:

Image

goed spul
Post Reply